بهترین کلینیک تزریق چربی

یکی از دلایل پیری، کم شدن حجم صورت و بافت های دیگر بدن است. با بالا رفتن سن و به آرامی، بالشتک های چربی که در قسمت های مختلف بدن قرار دارند، از بین می روند و باعث به وجود آمدن ظاهری لاغر و افزایش عمق خطوط و چین و چروک ها می شوند. امروزه روش های بسیاری برای جبران این حجم از دست رفته و جوانسازی پوست به وجود آمده است. یکی از این روش ها تزریق چربی به پوست است. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین کلینیک تزریق چربی آشنا کنیم.

تزریق چربی چیست؟

یکی از موثر ترین و ماندگار ترین روش ها برای جوان سازی پوست و جبران حجم از دست رفته چربی پوست، تزریق چربی است. با تزریق چربی می توان حفره های متعدد در صورت و فرو رفتگی گونه و فرم لب را می توان درمان کرد. تزریق چربی روشی است که در آن بافت چربی از ناحیه ی مورد نظر بدن فرد برداشته می شود و به نقاطی که لازم است تزریق می کنند.

اصطلاح پیوند چربی اتولوگ به روشی گفته می شود که منبع چربی بدست آمده از همان شخصی باشد که قرار است از آن استفاده شود. سالهاست که از این روش برای اهداف مختلف  چه در زمینه ی جوانسازی  و برطرف کردن نقص های صورت، مانند ترمیم  ناحیه اسکار و زخم(سر و صورت و دست ها)،  و همچنین تحریک رشد فولیکول های مو استفاده می شود. از نظر بسیاری، بافت چربی اتولوگ به عنوان ماده پرکننده ایده آلی برای جوان سازی صورت در نظر گرفته می شود، زیرا یکی از زیست سازگارترین فیلرهای  پوستی بدون ایمونوژنسیته را نشان می دهد، نتیجه درمان با تزریق چربی ایجاد بافتی نرم، طبیعی و همگن با بافت طبیعی در ناحیه مداخله می باشد  و ممکن است دارای اثرات نیمه دائمی تا دائمی باشد. (بستگی به ناحیه تزریق و میزان چربی تزریقی، ناحیه دونور سایت جهت برداشت چربی  و روش فرآوری آن دارد ).

مراقبت های بعد از تزریق چربی

برخی از افراد دچار این باور اشتباه هستند که با انتخاب بهترین پزشک برای تزریق چربی در تهران دیگر نیازی به رعایت مراقبت های خاصی نبوده و بهترین نتیجه از آن حاصل خواهد شد.

مراقبت های بعد از تزریق چربی

در صورتیکه چنین نبوده و انتخاب بهترین پزشک برای تزریق چربی در تهران تنها بخشی از موفقیت آمیز بودن نتیجه را تضمین کرده و بخش عمده دیگر آن رعایت نکات  بعد از تزریق چربی است که به شرح زیر می باشد:

  • هنگام مراجعه برای تزریق چربی یک همراه با خود داشته باشید که در هنگام بازگشت شما را همراهی نماید.
  • افراد باید از وارد کردن فشار و ماساژ دادن موضع تحت تزریق به مدت 7 تا 10 روز خودداری کنند.
  • امکان بروز تورم و کبودی در محلی که از آن چربی برداشت شده یا به آن چربی تزریق شده است وجود دارد، افراد باید بدانند که این امری طبیعی بوده و پس از گذشت چند روز برطرف خواهد شد.
  • افراد باید از قرارگیری در مکان هایی که گرم هستند همچون نور مستقیم خورشید و سونا خودداری نمایند.
  • برای اینکه تورم سریع تر فروکش کند باید سر را با قرار دادن چند بالشت در زیر آن بالا نگه داشت.
  • به مدت 3 روز ابتدایی بر روی نواحی دارای کبودی کمپرس سرد و سپس کمپرس گرم قرار دهید.
  • وجود سدیم در نمک خوراکی موجب تشدید تورم می گردد لذا سعی کنید مصرف غذاهای حاوی نمک زیاد را در رژیم غذایی خود به حداقل برسانید.
  • بهتر است به مدت دو روز از استحمام خودداری کرده و بعد از آن برای دوش گرفتن اقدام کنید.
  • از انجام فعالیت های سنگین و خم شدن اجتناب نمایید.
  • استراحت مطلق منجر به لخته شدن خون در پاها خواهد شد لذا از استراحت کردن خودداری نموده و به آرامی راه بروید.
  • آرایش کردن را به بعد از 24 ساعت موکول کنید.

تزریق چربی بدن برای صورت، پستان و حتی حجم‌دهی به باسن استفاده می شود. از جمله کاربردهای تزریق چربی بدن:

  • کم شدن بافت چربی و ایجاد چین و چروک بدلیل افزایش سن در نواحی مختلف صورت مثل خط خنده, خط اخم، پلک و اطراف چشم گونه و شقیقه ها
  • پر کردن مناطق لاغر فرورفته صورت مثل گونه وزیر چشم
  • برجسته سازی لب ها، گونه ها، چانه
  • برجسته سازی باسن
  • بزرگ کردن سینه ها و بازسازی سینه
  • جوانسازی دست و کاهش ظاهری عروق زیر پوست
  • پرکردن اسکار یا جای زخم فرورفته و سوختگی ها
  • لیفت صورت (کشیده تر شدن پوست) بدلیل پر کردن حجیم کردن صورت (رفع افتادگی و شلی پوست)
  • جوانسازی ناحیه تناسلی بانوان

به طور کلی کاربرد تزریق چربی را می توان در ریمادلینگ صورت و دیگر قسمت های بدن تعریف کرد.

کاربردهای تزریق چربی

چه افرادی کاندید مناسبی برای تزریق چربی هستند؟

جهت کاندید شدن افراد و انجام پروسه انتقال چربی الزاماتی وجود دارد و افراد ابتدا باید با بهترین متخصص پوست مشاوره کند تا مشخص شود که آیا نیاز به تزریق چربی وجود دارد یا خیر. از جمله مهمترین نکات برای  انجام کلیه ی متد های  زیبایی در افراد  این است که بیماران باید افراد سالم (از نظر روحی و روانی ) و دارای انتظارات واقع بینانه باشند که بتوانند از این روش بهره مند شوند.

همچنین بیماران کاندید جهت انجام روش تزریق چربی صورت باید چربی کافی در بافت بدنشان (سایت دهنده یا دونور) برای برداشت داشته باشند. آن چه  می تواند قبل از انجام این متد حائز اهمیت باشد این است که افراد  به ثبات وزنی مناسب که مد نظرشان است  رسیده باشند.

تزریق چربی همچنین مناسب افراد جوانی است که دچار نقص و یا کمبود حجم  در نقاط خاصی از صورت شده اند. چین و چروک های عمیق و افتادگی در چانه در  یک سوم پایین صورت اثر پتوز یا افتادگی  را ایجاد می کند تزریق چربی در نواحی آتروفیک و معمولاً در دو سوم بالایی صورت یک روش طبیعی جهت  ترمیم  و زیبایی است.

همچنین از این روش می توان برای بیمارانی استفاده کرد  که چربی قسمت های مختلف بدن آن ها به دلیل ضربه،سوختگی و یا بیماری هایی از قبیل  اسکلرودنا،  لیپودیستروفی،  ایدیوپاتیک و آتروفی از بین رفته است.

نحوه انجام پیوند چربی چگونه است؟

 پیوند چربی یا انتقال چربی به شیوه اتولوگ برداشت چربی  از قسمتی از بدن بیمار (سایت دونور) به قسمت دیگری است که دچار کاهش چربی شده است. بعد از برداشت چربی از ناحیه دونور، این چربی فرآوری و پامسازی می شود  و  سپس در نواحی مختلف صورت  از جمله  اطراف  لب ها،  خط خنده (چین  و چروک های های عمیق   اطراف دهان تا ناحیه بینی) ،  گودی و تیرگی زیر چشم ها ، گونه ها ، چانه ، شقیقه ها و خط فک تزریق می شود.

این متد تهاجمی نیست و اگر توسط بهترین دکتر تزریق چربی تهران انجام شود، هیچ گونه عارضه و خطری به همراه نخواهد داشت.

در تزریق چربی جهت حجم دهی و جوانسازی صورت نسبت مقدار چربی در 2/3 (دو/ سوم) بالای صورت با 1/3( یک/ سوم) پایین صورت باید متناسب باشد تا فرم و یا مدل صورت به شکل دایره ای  نشود و صورت بیمار فرم متناسب داشته باشد.

نحوه انجام پیوند چربی چگونه است

ابتدا محل برداشت چربی ضدعفونی می شود و تحت شرایط استریل، بی حسی موضعی انجام می شود. با استفاده از سرنگ های مخصوص که به سر آنها کانولاهای مناسب وصل شده است و از طریق سوراخ کوچک، چربی های زیر پوست با فشار کم بیرون کشیده می شود. سپس طی فرآیند فرآوری، چربی ها چندین بار با سرم شستشو داده می شود تا خون و سایر مواد ناخالص از آن جدا شود. بعضی از پزشکان از سانتریفیوژ جهت جداسازی کامل سرم ها از بافت چربی استفاده می کنند. چربی آماده شده به داخل سرنگهای 1cc (یک سی سی) کشیده می شود و آماده تزریق می شود.

محلی را که قرار است در آن تزریق چربی انجام شود، ضدعفونی و بی حسی موضعی انجام می شود. سپس به سرسرنگ یک سی سی کانول های مخصوص وصل شده و تزریق چربی به محل مورد نظرانجام می شود. این عمل بصورت سرپایی درمطب انجام می شود. اکثرا با بیحسی موضعی و گاهی با بیهوشی خفیف انجام می شود. طول مدت عمل یک تا سه ساعت است و مدت زمان آن به وسعت محل عمل و مقدار تزریق بستگی دارد.

تزریق چربی یک روش نسبتاً غیر تهاجمی است و مراحل مختلفی جهت انجام آن وجود دارد. ابتدا با استفاده از تکنیک های استاندارد جهت برداشت چربی از نواحی مورد نظر بدن که می تواند شکم، باسن یا ران باشد استفاده می شود. آسپیراسیون چربی از طریق برشهای ریز انجام می شود که تقریباً هیچ جای زخمی باقی نمی گذارد.

چربی حاصل از برداشت، با استفاده از حداقل تغییرات، به آرامی برای تزریق آماده می شود. با استفاده از کانول های ریز که از طریق برش های ریز در نواحی مورد نظر جهت انتقال چربی ها صورت می گیرد به راحتی در خطوط، نواحی گود و خالی و همچنین نواحی بدون حجم صورت تزریق می شوند تا  سبب جوان سازی و بازسازی حجم از دست رفته در بافت مورد نظر شود.

متخصص ممکن است مناطق مورد نظر را تا حد زیادی از چربی تزریق کند که نباید نگران کننده برای افراد باشد (به لحاظ افزایش حجم زیاد در ناحیه ی تزریق)؛ زیرا متخصص می داند که ممکن است  درصدی از  سلولهای چربی زنده نمانند و از دست بروند پس با تزریق بیشتر در نواحی سبب می شود پس از گذشت زمان حجم واقعی و مطلوب تزریق در بیماران  مشاهده شود.

تزریق صورت نسبتاً ساده است و شامل یک برش ساده در منطقه مورد نظر در محل تزریق چربی است. چربی از طریق برش های کوچک با کانول تزریق می شود و پزشک متخصص,  چربی را در عمقی از پوست و ناحیه ای از صورت تزریق می کند که می داند. مکان تزریق چربی تغییر نخواهد کرد و جابجا نمی شود.

مراحل تزریق چربی

از جمله مزایای تزریق چربی این است که:

  • چربی از بدن خود فرد گرفته می شود و صد در صد طبیعی است پس احتمال واکنش آلرژیک و پس زدن پیوند وجود ندارد.
  • مقدار کافی از آن در اکثر افراد برای تزریق در نواحی مورد نیاز وجود دارد.
  • تقریبا از چربی زیر پوست در هر نقطه ای از بدن میتوان بدین منظور استفاده کرد ولی نواحی پهلو ها ،رانها، کنار زانو و زیر شکم معمولا چربی مقاومتری دارد.
  • دوام آن از بسیاری از فیلرهای قابل جذب به عنوان نمونه فیلر اسید هیالورونیک که برای تزریق ژل لب استفاده می شود، بیشتر است.
  • عوارض آن کم، هزینه آن مناسب بوده و می توان آن را هر چند بار که لازم است، تکرار کرد.
  • چربی بعد از تزریق، خونرسانی می شود و با بدن مانند پیوند پوست، جوش می خورد. در واقع
  • چربی تزریق شده، جزئی از یافت بدن می گردد؛ بنابراین امکان جابجایی و یا حرکت در زیر پوست میتوان آن را یکبار تهیه و به منظور تزریق در دفعات بعدی در یخچال به مدت ۶ماه نگهداری کرد.رد.
  • سلولهای بنیادی موجود در چربی می توانند سبب ایجاد فاکتورهای رشدی شوند که در بهبود و افزایش کیفیت بهتر بافت موثر است.
  • مدت زمان ریکاوری کوتاهی دارد.

از جمله عوارض تزریق چربی به صورت نیز می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • ورم بعد از تزریق چربی (کبودی و تورم در تزریق چربی قابل پیش بینی و طبیعی است اما  کبودی و تورم بیش از حد می تواند از عوارض جانبی ناشی از تزریق باشد).
  • بی حسی موقت در ناحیه ی تزریق چربی
  • زخمهای کوچک (در نواحی تزریق و برداشت چربی ) که بعد از مدت زمان کوتاهی بهبود می یابند و اثر آن ها محو می شوند، اما ممکن است کاملا  از بین نروند.
  • از بین رفتن مقدار حجم چربی در ناحیه تزریق شده در طی چند ماه اول
  • دوره نقاهت آن معمولا ۲ هفته می باشد که در این ۱ تا ۲ هفته تورم در ناحیه تزریق شده وجود دارد.

بهترین کلینیک تزریق چربی

تزریق چربی در بهترین مرکز تهران یعنی مطب زیبایی ندای سلامت بصورت سرپایی و بدون بیهوشی انجام می گیرد. این عملیات پس از مشاوره پزشکی و تحت نظر متخصص و با بالاترین کیفیت انجام خواهد گرفت. شما با حضور در مطب علاوه بر خدمات تزریق چربی صورت و بدن می توانید از سایر خدمات تزریقات زیبایی مطب زیبایی ندای سلامت نیز استفاده کنید.

بهترین کلینیک تزریق چربی

نواحی مناسب تزریق :

چربی به این دلیل که از بدن خود فرد گرفته می‌شود، سازگاری بالایی دارد و می‌توان آن را به بیشتر نواحی تزریق کرد. انتخاب آن به شرایط و خواسته خود فرد بستگی دارد. در ادامه نواحی رایجی از بدن را معرفی می‌کنیم که برای تزریق چربی مناسب هستند.

تزریق چربی به صورت لاغر :

تزریق چربی زیر چشم و گونه به مقدار مناسب، از محبوب‌ترین گزینه‌های این عمل زیبایی هستند. این کار با افزودن حجم به نواحی توخالی یا چروکیده مانند ناحیه زیر چشم، ظاهر آن را جوان‌تر و شاداب‌تر می‌کند. تزریق چربی به صورت به ترمیم جای زخم کمک می‌کند، به گونه‌ها حجم می‌دهد و حالت صورت را بهتر می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق چربی به صورت، می‌توانید از مقاله تخصصی ما در همین زمینه استفاده کنید.

تزریق چربی به سینه :

از تزریق حجم مشخصی از چربی برای افزایش حجم سینه، متقارن کردن سینه و درمان بافت‌های آسیب دیده ناشی از پرتودرمانی و ایمپلنت سینه استفاده می‌شود. تزریق به بهبود جای زخم‌های ناشی از برداشتن یا عمل سینه نیز کمک می‌کند.

تزریق چربی به باسن :

از تزریق مقدار مشخصی چربی برای افزایش حجم و خوش حالت کردن باسن استفاده می‌شود. تزریق چربی به کنار ران نیز امکان‌پذیر است و برای زیبایی اندام از آن استفاده می‌شود.

تزریق چربی به شکم :

در این روش که نوعی پیکر تراشی نیز محسوب می‌شود، دکتر جراح پلاستیک چربی شکم را استخراج می‌کند و آن را به‌شکلی به شکم تزریق می‌کند که شبیه به عضلات شش تکه یا سیکس پک شود.

تزریق چربی به دست  :

پوست دست با افزایش سن و پیری چروک می‌شود و شادابی خود را از دست می‌دهد. تزریق مقداری چربی به زیر پوست دست کمک می‌کند دست پرتر و در نتیجه جوان‌تر به نظر برسد.

تزریق چربی به بازو :

یکی دیگر از نواحی تزریقی که بیشتر مردها خواهان آن هستند، بازو است. تقویت عضلات سه سر و عضله دو سر از طریق تزریق مقداری چربی به شکل‌دهی و حجیم شدن این ناحیه کمک می‌کند و در نتیجه ظاهری عضلانی‌تر به فرد می‌دهد.

تزریق چربی به ساق پا :

برخی افراد به دلیل ژنتیک یا لاغری پاهای استخوانی دارند. تزریق به آن‌ها کمک می‌کند با پرتر شدن ظاهر پاها اندام زیباتری داشته باشند.

تزریق چربی به لب :

این روزها زنان و حتی مردان دوست دارند لبان پرتری داشته باشند. افراد مشهوری مانند کایلی جنر به دلیل حالت لبان خود زیباتر به نظر می‌رسند. یکی از راه‌های افزایش حجم لب‌ها، تزریق چربی به این عضو بدن است. برای این‌ منظور دکتر زیبایی از بافت‌های خود بدن شما برای انتقال چربی به لب‌هایتان استفاده می‌کند. تزریق چربی در مطلب خود دکتر انجام می‌شود و فرد باید تحت بیهوشی موضعی قرار بگیرد.

در حین انتقال چربی به لب‌ها، چربی لازم از شکم فرد برداشته شده، خالص می‌شود و سپس به لبان فرد انتقال می‌یابد. عمل تزریق چربی به لب در حدود ۶۰ تا ۹۰ دقیقه ممکن است طول بکشد. بیمار در همان روز و پس از اتمام عمل می‌تواند به منزل برود و نتیجه تزریق ۶ سال یا حتی بیشتر پابرجا است.

کلام آخر

با سپاس از شما همراهان گرامی که ما را تا انتهای این مقاله همراهی کردید در صورت داشتن نظر یا پیشنهاد می توانید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *