نحوه انتخاب بهترین کلینیک کاشت مو

یکی از مهم‌ ترین نیازهای هر شخصی زیبایی است که نقش بسیار مهمی در زیبایی افراد دارد. بیشتر افراد به دلایل مختلفی دچار طاسی یا ریزش مو هستند که امروزه روش های بسیاری برای حل این مشکل از بین بردن طاسی و کاهش ریزش مو به وجود آمده است. یکی از این روش ها، روش میکروگرافت است که نتیجه بسیار خوبی دارد و بسیار سریع و آسان است. برای مطلع شدن از کاشت مو به روش میکروگرافت تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

کاشت مو به روش میکرو گرافت چیست؟

از کاشت مو به روش میکروگرافت برای درمان طاسی یا کم مویی در مردان و زنان در قسمت موی سر، ابرو و ریش از روش های متفاوتی استفاده می شود. به همین علت می توان به درمان های دارویی، استفاده از روش های سنتی و طب سنتی، پروتز مو یا موی مصنوعی ، تاتو در قسمت ابرو به ویژه برای خانم ها و غیره اشاره کرد ، اما می توان گفت که شاید روش های نام برده شده تا حدودی مشکل را برطرف کنند ، اما در مواردی خود آن هم مشکل ساز خواهد شد و‌همچنین باعث افزایش ریزش مو، آسیب های پوستی به خصوص در هنگام استفاده از پروتز مو یا مو مصنوعی و … می شوند و تنها روش مطمئن در درمان طاسی یا کم مویی کاشت مو یا پیوند موی طبیعی است.

کاشت مو به روش میکرو گرافت چیست؟

مشکلات مربوط به ریزش مو و کچلی، از زمان شروع حیات بشر وجود داشته ‌اند. پزشکان به تدریج فهمیدند که برداشتن پیاز مو از چه نقاطی خطرناک و نامناسب است و چه بخشی بازدهی بهتری برای آن‌ها داشت. در نهایت روشی به دست آمد که ایمن و آسان بود و در عین حال پزشکان و بیماران از انجام آن و نتایجش راضی بودند. این روش همان روش میکرو گرافت بود. با ابداع میکرو گرافت پزشکان دست از استفاده از کاشت تعداد زیادی از پیازهای موها برداشتند و زمان انجام کاشت مو نیز به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کرد. با پیشرفت علم پزشکی در بخش کاشت مو تحولی به عنوان کاشت مو میکرو گرافت شکل گرفت. همچنین دیگر اولویت افراد برای انجام یک عمل کاشت مو، به سلامت سپری کردن عمل نیست، بلکه کم ترین جراحت و سختی ممکن است و بر سر این موضوع، کلینیک ها و مراکز زیبایی رقابت شدیدی باهم دارند.

کاشت مو به روش میکروگرافت، باعث می شود گرافت های بیشتری پیوند بزنید و البته در این روش به علت به دست آمدن ظاهری طبیعی برای فرد در ناحیه جلوی سر، گرافت های کمتری به کار گرفته می شود. انجمن جراحان زیبایی و متخصصین پوست و مو آلمان بعد از بررسی و ارائه نتایج درخشان کاشت مو میکرو گرافت این روش را به تایید سازمان های CE اروپا و FDA آمریکا رسانده اند. در بیش از ۲۰ کشور دنیا به صورت انحصاری بر اساس پروتکل های ارائه شده در حال انجام است. لازم به ذکر است که تنها کشوری که از ۴ سال پیش در منطقه خاورمیانه بر روی این متد فعالیت داشته کشور ترکیه است.

تفاوت کاشت مو به روش میکروگرافت با سایر روش ها چیست؟

تنها در کاشت مو به روش SUT  که میتوان آن را روش FIT پیشرفته دانست در مرحله برداشت مو به جای استفاده از هولدرهای دستی از هولدرهای اتوماتیک استفاده می شود. روش SUT به این شکل است که بدون استفاده از تیغ جراحی و داشتن درد و خونریزی، با استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک که ضریب اشتباه آن ها کاملا پایین است، فرد دارای موهایی بسیار زیبا و ضخیم و پر می شود. در این روش با استفاده از پانچ، برش های کم و خفیفی زده می شود تا فولیکول های مورد نظر از ناحیه اهدا کننده بیرون بیایند و به موهای سر پیوند زده شوند. این روش که مورد توجه افراد مشهور دنیای مد و بازیگری قرار گرفته و حتی در ورزش هایی چون فوتبال و والیبال هم ورزشکاران استفاده کرده اند، بهترین روش کاشت مو است. در روش SUT که در بخش برداشت گرافت های مو مقداری کاشت مو به روش FIT را بهبود پیدا کرده است.

مراحل انجام کاشت مو به روش میکرو گرافت

در واقع ابتدایی ‌ترین مرحله در روش کاشت مو، آگاهی دادن به بیمار در مورد این روش درمانی و انواع نکات مثبت و منفی در مورد آن است. وقتی که بیمار تصمیم گرفت که از این روش استفاده کند، پزشک به او خواهد گفت که مصرف داروهای آنتی بیوتیک و مواد مخدر و هر چیزی که برای سلامتی مضر است را کنار بگذارد تا فرآیند کاشت مو شروع شود.
در جلسه اول کاشت مو، سر بیمار را ماساژ می‌ دهد. سپس به او داروی بی ‌حس کننده تزریق می ‌کند. این دارو در مناطق اهداکننده موی سر تزریق خواهد شد. ممکن است که پزشک پیش از تزریق، از اسپری بی‌حس کننده استفاده کند چرا که خود تزریق به علت نزدیک بودن به کاسه سر ممکن است کمی درد داشته باشد.

سپس پزشک اقدام به ایجاد سوراخ‌هایی خطی روی قسمت اهداکننده خواهد کرد. برداشت گرافت های مو بسته به نیاز بیمار با دو تکنیک هولدرهای اتوماتیک در سایز میکرون و در صورت نیاز و وجود سطح طاسی زیاد با روش تریکوفیتیک اسکارلت. در مرحله بعد به قسمت‌هایی که قرار است مو روی آن‌ها کاشت شود، داروی بی حسی تزریق می‌ کند. سپس به وسیله سوزن‌هایی بسیار کوچک، سوراخ‌هایی به اندازه ۱ میلی متر روی قسمت‌های کم‌مو یا بی‌مو ایجاد می‌ کند. گرافت های موی برداشته شده در آن قسمت‌ ها توسط دستگاهی با نام میکرو ایمپلنتر داخل سوراخ‌ ها کاشت می‌ شوند. معمولا بین ۲ تا ۸ ساعت طول می کشد تا عمل انجام شود. یکی از فواید این عمل، داشتن ظاهری طبیعی است. میکرو موتور های اتوماتیک کاشت مو میکرو گرافت تا ۰/۶ میکرون ظریف تر و دقیق تر از سایر هولدرها در روش های دیگر عمل کرده و این باعث برداشت گرافت هابی سالم تر و بیشتر از محل بانک مو می شود.

این عمل می تواند نسبت به یک فرد تا فرد دیگر میزان درد متفاوتی را به همراه داشته باشد اما بسیاری از افرادی که این عمل را انجام داده اند، از آن به عنوان یک عمل و روش درمانی بدون درد یاد می کنند. بعد از عمل نیز ممکن است کبودی و تورم را تجربه کنید اما استفاده از کمپرس یخ این وضعیت را بهبود خواهد یافت.
بسیاری از پزشکان و متخصصان زیبایی، پس از آشنایی با روش میکروگرافت، ادعا می کنند که این روش کارشان را بسیار راحت کرده و میزان رضایت مراجعه کنندگان از عمل را به شدت بالا برده است. همچنین گاها در صورتی که نیاز به برداشت میکروگرافت ترکیبی از بانک مو باشد در مواردی که بانک مو بیمار ضعیف یا مساحت سطح طاسی زیاد باشد از تکنیک جراحی پلاستیک تریکوفیتیک اسکارلت برای برداشت فلپ مو استفاده می شود. هیچکدام ازا این روش ها عوارض کاشت مو FUT را به همراه ندارد. هیچگونه اسکاری در پشت سر باقی نمی گذارد و کوچکترین آسیبی را در محل برداشت مو از بانک مو ایجاد نمی کند.

مراحل انجام کاشت مو به روش میکرو گرافت

مراحل بعد از کاشت مو به روش میکرو گرافت

بسیاری از افراد هستند که پس از کاشت، هیچ گونه دردی احساس نمی‌ کنند و  بعضی از افراد ممکن است که کمی درد داشته باشند. در صورت احساس درد باید به پزشک مراجعه کرد و او را از این مسئله آگاه کرد تا داروهای مناسبی برای شما تجویز کند.
برخی از افراد نیز ممکن است که احساس ناخوشایندی داشته باشند و یا شاهد عارضه‌هایی مانند کبودی یا ورم در ناحیه‌های تحت درمان باشند. در چنین حالتی استفاده از کیسه آب یخ برای کاهش درد بسیار مناسب است ولی به پزشک نیز باید مراجعه کرد چرا که ممکن است خطر دیگری متوجه شما شده باشد. ایجاد ورم در افرادی که از روش کاشت میکرو گرافت استفاده می‌ کنند شایع‌ تر از کبودی است. بهتر است که تا خوابیدن ورم در خانه استراحت کنید.

همچنین باید از دست زدن به مناطق کاشت شده مو پرهیز کنید و سعی کنید تا رسیدن به شرایط عادی، از حمام دوری کنید. استفاده از برخی شامپوها باعث ایجاد اختلال در روند درمان شما خواهند شد و به همین دلیل باید نوع شامپوهایی که استفاده می‌کنید را به اطلاع پزشک مورد نظر برسانید. همچنین جلسات درمانی را ادامه بدهید تا رشد موهای شما به حالت طبیعی برسد. روند کلی این درمان می‌تواند در چند هفته انجام شود. اکثریت افرادی که از این روش استفاده کرده‌اند از آن راضی بوده‌اند. میزان رشد در این روش معمولا در همه افراد به یک اندازه است ولی برخی از افراد هستند که رشد موی آن‌ها کمتر از دیگران است. این افراد، معمولا آن دسته از افرادی هستند که قبلا از روش‌های کاشت موی دیگری استفاده کرده‌اند.

مراقبت های قبل از کاشت مو به کمک روش میکروگرافت

•  انتخاب یک کلینیک معتبر همراه با یک پزشک متخصص و مشاوره شدن توسط پزشک اولین اقدام قبل از انجام کاشت مو می باشد.
  •  استفاده نکردن از داروهای ضد التهاب و رقیق کننده خون از دو هفته قبل از شروع درمان
  •  مصرف نکردن مشروبات الکلی حداقل از سه روز قبل از درمان.
  •  شب قبل حتماً نظافت شخصی را رعایت و استحمام کنید.

مراقبت های بعد از انجام روش میکروگرافت

• خارش و تورم بعد از عمل طبیعی می باشد معمولاً به کمک لوسیون هایی که پزشک متخصص تجویز می‌کند درمان می شود.
  • اگر داروهای آنتی بیوتیک برای شما توسط پزشک متخصص تجویز شده سر وقت میل نمایید.
  • از انجام فعالیت‌های سنگین و ورزش های سخت به مدت چند روز خودداری کنید.
  • از دستکاری محل کاشت خودداری کنید.

اثرات و نتایج

استفاده از این روش پزشکی علاوه بر اینکه مزایای بسیار زیادی را به دنبال دارد باعث می شود تا سریع تر به نتیجه برسید و با گذشت زمان میزان اثرگذاری و کیفیت بهتر را در پی دارد.

کاشت مو به روش میکروگرافت مناسب چه افرادی است؟

در استفاده از این تکنیک هیچ محدودیت جنسی وجود ندارد و نتیجه جراحی در هر دو گروه خانم‌ها و آقایان، یکسان است. با اینکه الگوی ریزش وی سر در مردها و زن‌ها متفاوت است اما با کمک تکنیک میکروگرافت، می‌توان از بخش‌های مختلف سر، مو استخراج کرد. میکرو گرافت برای کسانی که در بعضی شرایط خاص، موی سرشان دچار آسیب و ریزش شده است، بسیار کارآمد است، مانند:

• وجود بیماری‌های وراثتی
  • آسیب‌ها و حوادث ثانویه
  • آلودگی‌های ‌محیطی
  • شیمی درمانی
  • بعضی از بیماری‌ های زمینه‌ ای

همچنین برای افرادی که دچار انواع طاسی منطقه‌ای، ریزش موی سکه‌ای، ریزش موی شدید و کچلی هستند، میکروگرافت یک روش موثر خواهد بود. از آن جایی که در روش میکرو گرافت، معمولا از موهای پشت سر برای کاشت استفاده می‌‌شود. برای افرادی که موهای پشت سر آن ‌ها پرپشت است، این روش یک امتیاز به حساب می آید. همچنین به دلیل استفاده از پانچ‌ های الکتریکی دقیق، برای سایر قسمت‌های بدن که مو های خود را از دست داده‌ اند هم میکرو گرافت راه حل مناسبی است. ریش، سبیل، ابرو، مژه و سایر نواحی بدن، همگی می‌ توانند با استفاده از روش میکروگرافت دوباره تقویت شوند و رشد کنند. البته نمی‌‌ توان گفت که این روش برای همه افراد مناسب است. جراحان فوق تخصص پلاستیک و زیبایی و یا پزشکان متخصص پوست و مو با توجه به یکسری شرایط و مسائل مشخص به تعدادی از بیماران توصیه می‌ کنند تا از سایر روش‌ های درمانی دیگر برای کاشت مو استفاده کنند. به دلیل این که استفاده از این روش ممکن است برای افراد خطر داشته باشد.

مراقبت های بعد از انجام روش میکروگرافت

چرا بانک موی مناسب اهمیت بسیاری دارد؟

البته باید توجه داشت که برای انجام کاشت مو، معمولا از بانک مو پشت سر استفاده می‌شود. به همین دلیل هرچه تراکم پشت سر بیشتر باشد، نتیجه کاشت مو نیز مناسب‌تر خواهد بود. همچنین باید تا ۲۵ سالگی الی ۳۰ سالگی صبر کنید تا الگوی ریزش موهای سر شما مشخص شود. در واقع تا ریزش موهای سر شما کامل نشده باشد، نمی‌توانید برای کاشت مو اقدام کنید. در غیر این صورت ممکن است موهای کاشته شده نیز دوباره دچار ریزش شوند. اگر برای کاشت مو بخواهید از موهای دیگر نقاط بدن مانند ریش یا شانه و سینه بهره ببرید، باید بدانید که جنس این موها و شیوه رشد آن‌ها با موی سر متفاوت است. پس بهترین گزینه همان مو های سر شما هستند. پس برای انجام پیوند مو عجله نکنید و از تجربه جراح خود بهره ببرید.

کلام آخر

با سپاس از شما همراهان گرامی که ما را در انتهای مقاله همراه گردید در صورت داشتن هر گونه نظر و پیشنهاد می توانید آن را به اشتراک بگذارید و امیدوارم که مطالب ارائه شده برای شما کاملا مفید جذاب بوده باشد.