هزینه کاشت مو به روش SUT

ما در این مقاله سعی داریم شما را با هزینه کاشت مو به روش SUT آشنا کنیم. مو یکی از گزینه ها در جذابیت و زیبایی افراد است و با نداشتن یا کم پشت بودن آن امکان دارد بعضی از افراد دچار ناراحتی شوند و به فکر درمانی برای ریزش موهایشان باشند. امروزه با روش های پیشرفته و نوین می توان این مشکلات را از بین برد و افراد موهایی پرپشت داشته باشند و از زیبایی خود لذت ببرند. در ادامه برای آشنا شدن با کاشت مو با ما همراه باشید.

کاشت مو چیست ؟

بیشتر شدن جذابیت چهره با داشتن موهای زیبا و پرپشت یکی از نکات بارزی است. جراحی طبیعی کاشت مو ترمیم و رشد مجدد فولیکول های موی آسیب دیده یا از دست رفته است. این روش شامل سه مرحله است. برداشتن واحدهای فولیکولی مو از ناحیه اهداکننده، آماده‌سازی گرافت ها و آخرین مرحله کاشت پیوند.

برای کاشت مو از موهای طبیعی سطح بدن یا سر افراد استفاده می شود. نقاط مورد نظر اهداکننده فولیکول مو در پشت فاصله بین دو گوش و قسمت زیر گردن است زیرا این ناحیه به خاطر شباهت و یکنواختی با موهای وسط سر از نظر ضخامت و طول مناسب تر است. در موارد خاص از موهای اعضای بدن مثل سینه در صورت لزوم برای افراد استفاده می شود. دو روش برای برداشتن گرافت های مو پشت بیمار وجود دارد که می توان از آن ها به روش های جراحی و غیر جراحی نام برد.

کاشت مو چیست؟

بانک مو چیست ؟

ساختار مو از چند قسمت ساقه مو و فولیکول مو تشکیل شده است. به دسته های مویی که در روزنه های  بالای سر قرار دارند گرافت مو یا واحد فولیکول مو می گویند که به گرافت های مو تک رشته ای و چند رشته ای تقسیم می شوند. تعداد موها در هر گرافت بسته به استحکام بانک مو و روش برداشت پیوند بین 1 تا 5 تار مو متغیر است. بانک مو پشت سر از 1 تا 5 گرافت مو تشکیل شده است. بانک موی صورت گرافت های تک تار مویی و دو تار مویی دارد. بانک مو بدن مثل قفسه سینه از گرافت های تک تار مویی تشکیل شده است.

تاریخچه کاشت مو :

اولین کاشت مو در سال 1939 در ژاپن صورت گرفت. کم کم پزشکان توانستند با استفاده از روش پلاگ، گرافت های بزرگ تری را پیوند بزنند که به خاطر ضخامتی که داشتند، نتیجه مناسبی برای افراد نداشت. بعدا پیوند با گرافت های کوچک تری صورت گرفت و نتیجه مناسبی برای افراد داشت.

در سال 1995، روش FUT یا برداشت نواری فولیکول ها انجام شد و تا سال ها روشی پرطرفدار محسوب می شد. به مرور زمان و با پیشرفت دستگاه ها، روش FUE و دیگر روش ها مثل SUT،DHI،SUPER FUE و میکروگرافت اضافه شدند که این روزها مورد استفاده قرار می گیرند.

مراحل کاشت مو

کاشت مو مراحلی دارد که در ادامه با مراحل کاشت مو آشنا می شوید :

آماده سازی بانک مو :

اولین مرحله کاشت فولیکول مو با تهیه بانک مو برای برداشتن گرافت ها آغاز می شود. در این مرحله پزشک  ناحیه اهداکننده را به نظر خود استریل می کند و بی حسی را در آن بخش انجام می دهد. زمانی که بانک مو بی حسی شد نوبت به برداشت گرافت ها از بانک مو می رسد.

برداشت گرافت ها از بانک مو :

مرحله دوم برداشتن گرافت ها از بانک مو است. روش های متفاوتی برای کاشت مو وجود دارد. روش کاشت در هر روشی سبک خاص خود را دارد اما در همه روش ها این مرحله از کار باید بسیار دقیق انجام شود. روش انجام شده بر روی بیمار بعد از انجام کلیه معاینات لازم و با در نظر گرفتن انتظارات بیمار در خصوص کاشت مو مشخص می شود.

آماده سازی گرافت ها :

هنگامی که گرافت ها با موفقیت از بانک مو برداشته شدند، زمان آماده سازی آن ها برای کاشت است. در این مرحله پزشک گرافت ها را بر اساس روشی که برای آن ها در نظر گرفته زیر میکروسکوپ بررسی می کند و برای کاشت آماده می کند.

مراحل کاشت مو

آماده سازی ناحیه کاشت :

بعد از این که همه مراحل برداشت و تهیه گرافت ها انجام شده است می توان عمل کاشت مو را انجام داد. اما قبل از شروع کار ناحیه کاشت باید مانند بانک مو آماده شود. برای این کار ناحیه کاشت باید استریل شود و این بار بی حسی در این ناحیه انجام شود.

انجام کاشت مو :

آخرین مرحله کاشت مو طبیعی مربوط به انجام عمل اصلی می باشد. یعنی در این قسمت گرافت های آماده شده کاشته می شود و کل روش تکمیل می شود. تکنولوژی مورد استفاده برای کاشت مو بسته به روش امکان دارد از بیمار به بیمار دیگر متفاوت باشد. روش کاشت انتخابی به عوامل زیادی بستگی دارد و باید به توصیه پزشک بعد از انجام معاینات لازم انتخاب شود.

کاشت مو چه روش هایی دارد ؟

روش های زیادی برای کاشت مو وجود دارد و پزشک با توجه به بررسی ها و معایناتی که در جلسات مشاوره انجام می دهد مشخص می کند که کدام روش برای افراد مناسب است و می تواند نتیجه مناسبی برای افراد داشته باشد. همه روش های کاشت مو، با کمترین میزان تهاجم صورت می گیرد و احتمال به وجود آمدن عوارض در آن ها پایین است. مفهوم کلی این روش ها شبیه هم است و با برداشت فولیکول های سالم از ناحیه اهدایی و پیوند آن ها در ناحیه گیرنده همراه است اما تفاوت اصلی در روش و تکنیک برداشت گرافت ها است. در ادامه با انواع روش های کاشت مو آشنا می شوید :

کاشت مو به روش FIT :

کاشت مو به روش FIT یا FUE شامل برداشتن فولیکول ها به صورت واحد و جداگانه است، ابتدا هر واحد فولیکول با استفاده از ابزار مخصوصی به نام پانچ از ناحیه مورد نظر برداشته می شود و در محلول نگه داشته می شود تا آماده شود. در مرحله بعد ناحیه گیرنده بی حس و هر واحد فولیکول توسط سوراخ های کوچک به وجود می آید، کاشته می شود. تعداد فولیکول های برداشته شده به تراکم مو در ناحیه مشخص بستگی دارد که از فردی به فرد دیگر متفاوت است. این روش به طور متوسط ​​5 تا 7 ساعت طول می کشد.

مهمترین مزایا کاشت مو به روش FIT کم تهاجمی بودن آن است و برداشتن یکباره فولیکول ها بدون آسیب و بخیه است و در نتیجه روند ترمیم و بهتر شدن سریع است. اما استخراج هر واحد فولیکول و به وجود آمدن سوراخ های کوچک زمان بر است و به تجربه و مهارت پزشک نیاز دارد و چون فولیکول ها مدت زیادی خارج از بدن هستند بیشتر در معرض آسیب هستند.

کاشت مو به روش FUT :

در این روش، برش نواری شکلی در بخش پشت سر به وجود می آید تا امکان برداشت فولیکول ها فراهم شود و سپس این ناحیه بخیه زده می شود. در مرحله بعد فولیکول ها زیر میکروسکوپ و با دقت بالا برداشته می شوند تا در بخش های خالی سر یا همان ناحیه گیرنده، کاشته شوند. در آخر، سر پانسمان می شود تا از هر دو ناحیه اهدایی و گیرنده در طول سپری شدن دوره نقاهت محافظت شود.

کاشت مو به روش FIT

برش نواری به وجود آمده در پشت سر می تواند با تشکیل زخم و اسکار همراه باشد که توسط موهای باقی مانده پوشانده می شود و روش های درمانی زیادی برای از بین بردن این خط در دسترس است. در گذشته، FUT تنها روش کاشت مو بود و با این که این روزها روش های جدیدتری مورد استفاده قرار می گیرند اما به عنوان یکی از موثرترین روش های کاشت مو شناخته می شود.

کاشت مو به روش Micro FIT :

در کاشت مو به روش Micro FIT از دستگاه های دقیق بر پایه روش FIT استفاده می شود و این به این معنی است که فولیکول ها به صورت واحد و مجزا از ناحیه بانک مو برداشته می شوند. مراحل این روش شامل برداشت فولیکول، آماده سازی و پیوند در ناحیه گیرنده است و تنها تفاوت آن نسبت به روش های قبلی در ابزارهایی است که در طول جراحی از آن استفاده می شود. برای مثال در این روش از ایمپلنترهای مینیاتوری استفاده می شود که می تواند سوراخ هایی را با اندازه های متفاوت به وجود بیاورد و این که نیازی به استفاده از ابزار جراحی برای استخراج فولیکول ها نیست.

کاشت مو به روش Micro FIT روش کم تهاجمی و ایمن است و از آن جایی که سوراخ های ریزی زده می شود نیازی به بخیه ندارد و زخم و اسکاری ایجاد نمی شود. دوره نقاهت در این روش کوتاه است و افراد بعد از مدتی می توانند فعالی های خود را ادامه دهند و عوارضی برای آن ها اتفاق نیفتد. یکی از محدودیت های این روش در سرعت مراحل جراحی است و طوری است که مدت زمان زیادی طول می کشد تا فولیکول ها پیوند زده شوند و به همین دلیل باعث به وجود آمدن آسیب فولیکول بیشتر می شود.

کاشت مو به این روش یکی از جدیدترین روش‌های کاشت مو است که در آن از ابزارهای دقیق و ظریف برای برداشت گرافت ها استفاده می شود. دستگاه مورد استفاده در این روش ایمپلنتر مینیاتوری است که می‌تواند سوراخ‌هایی کوچک با قطر 0/6 تا 0/9 میلی‌متر به وجود بیاورد و به همین صورت امکان برداشت گرافت ها تک یا دو تار مویی هم وجود دارد. با توجه به روش خاصی که برای برداشت استفاده می‌شود و نگهداری از فولیکول های خارج شده در یک محلول ویژه، احتمال آسیب دیدن گرافت ها کم است و تراکم موهای کاشته شده بالا می‌رود.

کاشت مو به روش SUT :

کاشت مو به روش SUT شبیه روش FIT است و تنها فرق آن این است که فولیکول ها با استفاده از ابزارهای جدید و اتوماتیک برداشته می شوند و می تواند نتیجه طبیعی برای افراد داشته باشد. به تعداد افرادی که می خواهند این کاشت مو با این روش انجام دهند روز به روز بیشتر می شود. یکی از مزایای مهم این روش SUT این است که کمترین میزان آسیب به فولیکول ها وارد می شود و اگر تراکم مو در ناحیه بانک مو مناسب باشد امکان برداشتن بیش از 14000 فولیکول برای پیوند وجود دارد.

کاشت مو به روش SUT روشی کم تهاجمی است و دوره نقاهت این روش کم است و سوراخ های به وجود آمده در 1 تا 2 هفته بهتر می شود بدون این که جای زخم در این ناحیه وجود داشته باشد. این روش بسیار پیشرفته است که می تواند همه عیب های روش های قبلی را از بین ببرد.

کاشت مو به روش SUT

کاشت مو به روش میکروگرافت :

در این روش فولیکول ها با استفاده از هولدرهای مخصوص برداشته می شود و به همین دلیل از میزان خطای افراد کم می شود و هیچ جای زخمی باقی نمی ماند و مراحل جراحی خیلی سریع انجام می شود. کاشت مو به روش میکروگرافت یکی از دقیق ترین رو های کاشت است که در آن انواع گرافت های تک تا 5 تار مویی را می‌توان بدون دردسر و بافت‌های اضافه پوستی خارج کرد. در این روش از میکروموتورهای اتوماتیکی استفاده می‌شود که می توان آن ها را تنظیم کرد. می‌توان انواع متفاوتی از گرافت ها را خارج کرد تا کاشت مو نتیجه طبیعی داشته باشد.

هزینه کاشت مو به روش SUT

یکی از مهم ترین نکات در کاشت مو هزینه و قیمت کاشت مو است زیرا افراد هنگام انتخاب کلینیکم برای کاشت مو و روشی که انتخاب می کنند به هزینه کاشت مو بستگی دارد. هزینه کاشت مو به روش SUT به عوامل زیادی مانند کلینیک و روشی که برای کاشت مو انتخاب می کنید بستگی دارد. در ریزش مو و کاشت گرافت ها مورد نظر برای برداشت و کاشت مو اهمیت زیادی دارد. اولین اهمیت برای پیوند مو تعداد گرافت ها در بانک مو است یعنی اگر بانک مو افراد قوی باشد نتیجه کاشت مو مناسب است و اگر ضعیف باشد کاشت مو نتیجه مناسبی ندارد. هزینه کاشت مو به روش SUT به شناسایی الگو ریزش مو، روش انتخابی برای کاشت مو، تعداد گرافت های مورد نیاز بستگی دارد.

تراکم طبیعی موی سر چقدر است؟

مسأله‌ای که لازم می‌دانیم در مورد آن صحبت کنیم، بحث تراکم طبیعی موی سر است. برخی از متقاضیانی که برای پیوند مو اقدام می‌کنند، خواسته نابجایی دارند و می‌خواهند تا جایی که امکان دارد از تمام سطح پوست سر استفاده شده و بیشترین کاشت مو انجام گیرد. یا حتی جالب است بدانید در بین متقاضیان پیوند مو ما با افرادی برخورد داریم که اصلاً نیازی به کاشت مو ندارند. در واقع تراکم موی سر آن‌ها به حد نرمال نزدیکی است و با کمی دارو درمانی و مزوتراپی مشکل برطرف شده و می‌توانند مو‌های سر را پرپشت‌تر کنند. ولی به دلیل اینکه این دو دسته از افراد اطلاعات کاملی در مورد تراکم طبیعی موی سر ندارند، در تصمیم‌گیری دچار اشتباه می‌شوند. به طور کلی تحقیقات نشان داده است در هر سانتی‌متر از پوست سر، باید ۱۲۴ تا ۲۰۰ تار مو وجود داشته باشد که این تعداد براساس سن، قدرت رشد موی فرد، نحوه مراقبت از مو و همچنین ژنتیک متفاوت خواهد بود.

استفاده از کلاه بعد از کاشت مو :

با توجه به اینکه عمده روش‌های کاشت مو با تراشیدن سر انجام می‌شوند به همین دلیل تقریباً تمامی افراد مرد تمایل دارند بعد از اتمام ایمپلنت مو حتماً از کلاه برای خروج از خانه استفاده کنند چرا که پوست سر مشخص بوده و از طرف دیگر کاشت فولیکول باعث می‌شود نقطه‌های قرمز رنگ بر روی پوست ایجاد شود. قطعاً چنین صحنه‌ای اصلاً خوشایند نیست استفاده از کلاه ایمن ممانعتی ندارد اما منوط بر آن که از کلاه مخصوص پیوند مو استفاده کنید. بعد از اتمام کار، پزشک به شما یک کلاه مخصوص کاشت طبیعی مو خواهد داد که البته بعد از یک هفته می‌توانید از آن استفاده کنید. متخصص به شما توصیه می‌کند که حتماً تا زمانی که زخم‌ها به طور کامل بهبود پیدا کنند برای خروج از خانه از این کلاه استفاده کنید. استفاده از کلاه بعد از پیوند موی طبیعی از چند منظر اهمیت دارد:

همانگونه که می‌دانید برخورد نور مستقیم خورشید به فولیکول‌های پیوندی بسیار مضر بوده و باعث از بین رفتن آن‌ها خواهد شد. این کلاه در واقع مانعی در برابر اشعه‌های خورشید خواهد بود. از طرف دیگر وزش کوچکترین باد به دلیل وارد کردن گرد و غبار به محل زخم‌ها، خطر عفونت در محل پیوند مو را بالا می‌برد. بنابراین این کلاه در واقع باعث می‌شود جریان هوا مستقیماً با پوست سر تماس نداشته باشد و فولیکول‌ها از آلودگی‌های هوا در ‌امان بماند.

استفاده از کلاه بعد از کاشت مو

نکات مراقبتی بعد از کاشت مو به روش SUT

پس از انجام کاشت مو به روش SUT می بایست به برخی نکات و توصیه های مهم توجه نمایید تا در این صورت از رخ دادن مشکلات و برخی عوارض جانبی پیشگیری نمایید. این نکات در ادامه ذکر می شوند :

  • دکتر متخصص برخی داروهایی را جهت جلوگیری از بروز عفونت و درد تجویز می نماید که شما باید آن ها را به طور منظم مصرف کنید.
  • دکتر در رابطه با شستن روزانه ناحیه کاشت و بانک مو، نکاتی را به شما آموزش می دهند. در چند روز ابتدایی شما نباید موهایتان را بشویید.
  • زخم هایی بسیار کوچک و ریز روی سر یک الی دو هفته پس از جراحی از بین می روند. شما نباید به آن ها دست نزنید.
  • زمانی که زخم های سرتان دچار خونریزی شدند، حتما به دکتر مورد نظرتان اطلاع دهید.
  • دو الی سه هفته پس از کاشت مو جهت معاینه به دکتر متخصص مراجعه کنید.
  • شما می بایست تا چند روز از استفاده از الکل و دخانیات اجتناب کنید.
  • بعد از مشورت کردن با دکتر موردنظرتان، می توانید برای ناحیه ای که دچار تورم شده، از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • مدت زمان استحمام شما باید حداکثر ده دقیقه باشد.
  • شما نباید تا 2 هفته فعالیت های سنگین انجام دهید.
  • تا 1 ماه نباید به استخر و جکوزی بروید.
  • به مدت ۲ ماه نباید پوست سر در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.

متقاضیان کاشت مو به روش SUT

در صورتی که شما جزو موارد زیر باشید، می توانید کاندیدای مناسبی برای کاشت مو به این روش در نظر گرفته شوید. کاندیدای مناسب این روش شامل موارد زیر است :

  • مراجعین آقا یا خانمی که در ناحیه جلو سرشان، درگیر کمی پشتی و طاسی شده اند.
  • آن دسته از آقایانی که درگیر ریزش موی مردانه شده اند.
  • کسانی که به دلیل ضربه، سوختگی و یا انجام شیمی درمانی، کمی از موهایشان را از دسته داده اند.

با این وجود که کاشت مو به روش SUT نوعی عمل با کمترین میزان تهاجم است؛ ولی همچنان هم یک نوع عمل ماینور در نظر گرفته می شود. لذا وجود بعضی شرایط پاتولوژیک می‌تواند سبب به وجود آمدن مشکلاتی برای متقاضی شود.

اما برخی از افراد گزینه خوبی برای انجام کاشت مو به این روش نمی باشند. در ادامه کاندیدای نامناسب کاشت مو به روش SUT شامل موارد زیر است :

  • کسانی که دچار مشکل طاسی می باشند اما این طاسی الگوی مشخصی ندارد.
  • افرادی که به بیماری دیابت کنترل نشده مبتلا می باشند.
  • اضخاصی که دارای التهابات کنترل نشده ای می باشند.
  • کسانی که به بیماری پرفشاری خون مبتلا می باشند و درمانی صورت نگرفته باشد.
  • افرادی که دارای مشکلات انعقادی خون از جمله هموفیلی می باشند.
  • اشخاصی که دارای سابقه حساسیت به داروهای بی حسی هستند.
  • کسانی که به بیماری های عفونی ویروسی از جمله ایدز و هپاتیت مبتلا هستند.

کلام آخر

برای انجام کاشت مو سعی کنید بهترین کلینیک کاشت مو و بهترین پزشک را انتخاب کنید زیرا می تواند در نتیجه کاشت مو شما تاثیر زیادی داشته باشد. قبل از جراحی با پزشک متخصص و با تجربه مشورت کنید تا او با شرایط شما بهترین روش را برای شما در نظر بگیرد. ممنون از این که تا آخر این مقاله همراه ما بودید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *