عوارض کاشت ابرو

اکثر افراد هنگامی که می خواهند کاشت ابرو انجام دهند نگران عوارض کاشت ابرو هستند، ابروها به دلایلی از قبیل افزایش سن، زمینه های ژنتیکی یا برخی بیماری ها یا داروهای خاص، دچار ریزش می شوند. دلیل کاشت ابرو بسیاری از افراد تقویت رشد ابروها یا جبران ریزش موی ابرو است ، با استفاده از کاشت ابرو، ابروها پرپشت، حالت دار و زیبا می شوند. با بروز تکنیک های جدید و روش های با کیفیت بالاتر در کاشت ابرو، امروزه افراد زیادی گرایش به استفاده از این عمل زیبایی دارند؛ اما این جراحی زیبایی نیز مانند تمام جراحی های دیگر مزایا و معایب خاص خود را دارد.

آیا کاشت ابرو عوارض دارد؟

اکثرا افرادی که می خواهند کاشت ابرو انجام دهند اولین سوالی که از خود می پرسند این است که عوارض کاشت ابرو چیست ؟ یا کاشت ابرو چه عوارضی دارد ؟ هدف ما از این مقاله این است که پاسخ این سوال شما را دهیم، اکثر خانم هایی که می خواهند کاشت ابرو انجام دهند نگران خطرات و عوارض کاشت ابرو هستند ، درست است که کاشت ابرو نیز مانند دیگر عمل های زیبایی خطرات و عوارضی به همراه دارد اما رخ دادن هر یک از آن ها به انجام مراقبت های بعد از کاشت ابرو و مهارت متخصص بستگی دارد

همچنین با انتخاب یک دکتر مجرب با مهارت بالا و انتخاب کلینیک خوب دیگر نگران این مشکلات نباشید، با رعایت این نکات احتمال بروز عوارض و خطرات احتمالی کاهش می یابد ، همچنین اگر مراقبت های قبل و بعد از عمل کاشت ابرو به صورت دقیق و با دقت بالا انجام شود می تواند بر روی نتیجه کاشت ابرو تاثیر بگذارد و شما را از بروز عوارض خطرناک در امان نگه دارد. در ادامه این مقاله به عوارض و اتفاقات نا خوشایند و احتمالی کاشت ابرو می پردازیم و اتفاق افتادن هر یک از آن هارا باهم برسی می کنیم.

اکثر افراد این سوال را دارند که عوارض کاشت ابرو چیست ؟ و آیا کاشت ابرو عوارض دارد؟ ممکن است پس از کاشت ابرو ظاهر ابرو ها خوب به نظر نرسد و از دید شما تقارن در بین دو ابرو ایجاد نشود، اگر با این مشکلات مواجه شدید بدانید کا کاشت ابرو به صورت اصولی و درست و با دقت انجام نشده است و فولیکول های کشته شده در جهت های مختلف رشد می کنند در چنین شرایطی بیمار نسبت عمل کاشت ابروی خود نا راضی و پشیمان می شود و رضایت کامل از نتیجه کاشت ابرو به دست نمی آورد. پس از توصیه می‌شود قبل از هرکاری نسبت به معتبر بودن مرکز و تخصص کافی متخصص اطمینان لازم را بدست آورید و در صورتی که پزشک مهارت کافی در این زمینه را ندارد از انجام کاشت ابرو خودداری کنید. در واقع انتخاب درست شما موجب پیشگیری از عوارض ناگوار و نتایج ناخوشایند می شود.

آیا کاشت ابرو عوارض دارد؟

ایجاد قرمزی، التهاب و درد در ناحیه کاشت

ایجاد قرمزی، التهاب و حتی خونریزی جزئی یکی از عوارض کاشت ابرو  است که بسیار هم رواج دارد  در چند روز اول اصولا  افراد با این نوع عوارض کاشت ابرو مواجه می شوند، مواجه خواهد شد. اما در صورت بروز این علائم، نباید زیاد نگران شوید، فقط باید توجه کرد که این موارد پس از گذشت چند روز باید نشانه‌هایی از بهبودی را از خود نشان بدهد، در غیر این صورت حتماً لازم است که پزشک خود را مطلع کنید. علاوه بر این ممکن است با از بین رفتن تدریجی اثر بی حس کننده ها، درد مختصری در این ناحیه احساس شود که معمولاً آن چنان نیست که سبب ناراحتی فرد شود در صورت درد زیاد پزشک مسکن را برای تسکین درد تجویز می‌کند.

بی حسی یا سوزن سوزن شدن ناحیه کاشت

خط بخیه و محل‌های پیوند دچار بی حسی موضعی می شوند . در نتیجه استفاده از بی حس کننده ها، اعصاب این ناحیه مختل شده و طبیعی است که ممکن است کمی زمان نیاز باشد تا دوباره به طور کامل به حالت اولیه برگردند. حتی در برخی ناحیه های کوچک ممکن است 2 تا 8 ماه طول بکشد تا بی حسی کاملاً از بین برود. علاوه بر این، برخی بیماران ممکن است گاه به گاه احساس سوزن سوزن شدن یا افزایش حساسیت پوست را داشته باشند که نشانه ای از بهبودی است.

خطر ابتلا به عفونت

گر چه احتمال خطر ابتلا به عفونت ناشی از پیوند زدن ابرو، یکی از عوارض کاشت ابرو است اما احتمال این که عفونت بگیرد بسیار پایین است. ممکن است بلافاصله پس از انجام این روش، در ناحیه ابرو کبودی و پوسته ریزی رخ دهد. یکی از دلایل ایجاد عفونت می‌تواند عدم رعایت موارد بهداشتی در حین کاشت باشد بنابراین بهتر است برای جلوگیری از عوارض و به ویژه عفونت به کلینیک تخصصی پوست و مو مراجعه کنید تا موارد بهداشتی به طور کامل در آن رعایت گردد.

خطر ابتلا به عفونت

ایجاد جای زخم

یکی دیگر از عوارض کاشت ابرو، ایجاد جای زخم عمیق است که به هیچ وجه اتفاق خوب و مطلوبی نیست. این جای زخم وقتی ایجاد می شود که میزان التهاب و عفونت بسیار عمیق پوستی باشد. باید توجه داشته باشید که به این عفونت‌ها  باید رسیدگی کنید و جای زخم ها  باید به سرعت درمان شوند هر چند ممکن است درمان آنها کمی دشوار باشد زیرا آنها در یک منطقه دارای مو واقع شده اند.

فولیکولیت چیست؟

به عفونت یا التهاب در فولیکول‌های مو فولیکولیت گفته می‌شود. بعضی اوقات امکان دارد  بعد از جراحی پیوند ابرو، فولیکولیت ایجاد شود. می‌توان این فولیکولیت‌ها را در صورت عدم بهبود، توسط پمادهای آنتی بیوتیک موضعی درمان کرد، در این مورد نیز با پزشک متخصص خود مشورت نمایید و او را از این مسأله، مطلع نمایید. برای عمل کاشت ابرو نیازی به بیهوشی کامل نیست و این روش با بی حسی موضعی هم انجام می شود. اما باید توجه کرد که مقدار آن تا حد امکان کم باشد تا پس از عمل تورم این ناحیه به حداقل برسد. هم چنین داروهای بی حس کننده موضعی ممکن است در برخی افراد واکنش های آلرژیک ایجاد کنند که در واقع می تواند یکی از عوارض کاشت ابرو محسوب شود، این واکنش های آلرژیک می‌توانند شامل حالت تهوع باشند، بنابراین نیاز است تا آگاهی کامل در این مورد حاصل شده و انجام فرایند بی حسی توسط فردی با تجربه و تخصص کافی انجام شود.

یکی از عوارض ناگوار کاشت ابرو چیست ؟

یکی از بدترین حوادث و خطر هایی که بعد از انجام این فرایند احتمال اتفاق افتادنش است ، خونریزی است. انجام کاشت ابرو مانند دیگر روش های زیباسازی احتمال خونریزی به همراه دارد که اگر از این عارضه به خوبی جلوگیری نشود احتمال رخ دادن آن افزایش پیدا می کند. اولین کاری که باید برای پیشگیری از خونریزی انجام داد، عدم مصرف داروهای رقیق کننده خون است. در واقع شما موظف هستید حدود یک هفته قبل از کاشت ابرو مصرف داروهایی مانند آسپرین و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی کنار بگذارید.
یکی از عوارض ناگوار کاشت ابرو چیست ؟
در صورتی که مجبور به مصرف چنین داروهایی هستید، حتما قبل از شروع کاشت ابرو و در جلسه مشاوره به اطلاع پزشک برسانید. موارد بسیاری مشاهده شده است که فرد با رعایت نکردن این نکته، با خونریزی در حین انجام عمل و بعد از آن مواجه شده است. خونریزی نه تنها روند کاشت ابرو را با مشکل روبرو می کند بلکه خطر های بسیاری برای فرد ایجاد خواهد کرد. در صورت مواجه شدن با چنین مشکلی استفاده از گاز استریل و پارچه تمیز توصیه می شود که هر ۵ دقیقه یک بار برای متوقف کردن خونریزی در ناحیه ابرو باید قرار داده شود. در صورت عدم متوقف شدن باید نزد پزشک و کلینیکی که کاشت ابرو انجام دادید، مراجعه کنید.
وجود تورم در ناحیه ابرو یکی از عارضه های احتمالی انجام این روش می باشد که افراد بسیاری بعد از کاشت با این عارضه مواجه می‌شوند. برای پیشگیری از آن بهتر است در ناحیه ابرو از کمپرس گرم و سپس کمپرس سرد استفاده کنید و از خم کردن صورت و یا برداشتن شی از روی زمین خودداری نمایید و تا حدالامکان از انجام فعالیت های سنگین و ورزش خودداری کنید. اما انجام کارهای عادی و پیاده روی سبک مانعی ندارد.

 مطمئناً احساس درد در ناحیه ابرو بعد از کاشت امری طبیعی است.

بعد از این که احساس بی حسی در ناحیه ابرو از بین می رود ممکن است  با کمی درد همراه شوید. احساس درد در ناحیه ابرو کاملاً طبیعی است و مصرف داروهای مسکن به راحتی برطرف می‌شود. همچنین دقت داشته باشید هنگام خواب از دو بالش استفاده کنید تا سرتان بالاتر از بدن قرار گیرد. این کار به کاهش درد و بهبود سریعتر بسیار کمک می کند و سعی کنید، مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک را برای داشتن خوابی آرام و آسوده و بدون درد در اسرع وقت میل کنید.
 مطمئناً احساس درد در ناحیه ابرو بعد از کاشت امری طبیعی است.

بررسی روش کاشت موی FUT

در زمان گذشته اگر شخصی در مورد کاشت مو صحبت می کرد ، تمامی افراد به یاد زخم‌های نواری پشت سر کسانی که کاشت مو انجام داده اند می افتند. زخم نواری نشانه‌ی اصلی کاشت مو به روش FUT است. در این روش پزشک از پوست پشت سر یا بالای گوش شما نواری از پوست را برداشت می‌کند. سپس در زیر میکروسکوپ فولیکول‌های موجود در نوار پوستی را استخراج کرده و دانه به دانه در محل‌های خالی پوست سر می‌کارد.

کاندیدای مناسب کاشت ابرو :

معمولا افرادی که با ابروهای نازک یا نازک به دنیا می آیند یا ابروهایشان به دلایل مختلف شروع به ریزش کرده است بهترین کاندید برای کاشت ابرو هستند. همچنین برخی از افراد ممکن است ابروهای کدر داشته باشند یا فرم ابروهایشان شبیه به هم نباشد که با استفاده از کاشت ابرو می توانند این مشکلات را برطرف کنند و حالتی شبیه و زیبا به ابرو بدهند. کاشت ابرو برای افرادی که به دلایل ارثی یا بیماری های مرتبط با مو مانند آلوپسی آره آتا، آلوپسی توتالیس یا آلوپسی یونیورسالیس ابروهای خود را از دست دادند، گزینه مناسبی نیست. در مورد سایر بیماری ها تا زمانی که بیماری کنترل و یا از بین نرود، نمی توان از کاشت ابرو برای فرم دادن به ابروها استفاده کرد.

علاوه بر این، افرادی که به دلایل مختلف مانند سوختگی یا شکستگی تمام یا بخشی از ابروهای خود را از دست دادند، می توانند مانند روز اول ابروهای خود را دوباره انجام دهند. اگر به طور مادرزادی و ژنتیکی ابروهای نازک یا کم پشت دارید یا به طور کلی موهای ابرو در شما رشد نکرده است. اگر از شکل، فرم یا فرم ابروهای خود راضی نیستید. اگر تمام یا قسمتی از ابروی شما به دلیل آسیب، سوختگی، بخیه، جراحی، شکستگی و غیره از بین رفته باشد یا بخواهید جای زخم یا بخیه را در این ناحیه بپوشانید. اگر ابروهای شما به دلیل بیماری زمینه ای یا بیماری های پوستی افتاده است. پس از درمان یا کنترل بیماری، می توانید درخواست کاشت ابرو کنید. خانم هایی که به دلیل برداشتن بیش از حد ابروها، ابروهای نازک یا عقب رفته دارند. خانم هایی که ابروهای خود را تاتو کرده یا سایه زدند و می خواهند ابروها طبیعی تر به نظر برسند.

کاندیدای مناسب کاشت ابرو :

انواع روش‌ های کاشت ابروی طبیعی

روش‌های جدید و به روز برای انجام کاشت ابرو به شرح زیر می‌باشند که هزینه کاشت ابرو برای هر کدام از این روش‌ها متفاوت است. در ادامه روش‌های مدل کاشت ابرو طبیعی آورده شده است:

روش کاشت نواری FUT :

یکی از قدیمی‌ترین روش‌های کاشت ابروی طبیعی تکنیک FUT می باشد که در گذشته کاربرد بسیاری در این زمینه داشته است. با اینکه روش کاشت نواری یکی از محبوب‌ترین روش‌های کاشت مو است اما نمی‌تواند تکنیک مناسبی برای کاشت ابروها باشد.

معمولا عمل کاشتن ابرو با کمک این تکنیک حالت طبیعی ابروها را از دست می‌دهد و فرمی وز شده به آن‌ها می‌دهد. علاوه بر این موارد در روش FUT نیاز به ایجاد برش و زدن بخیه دارد که به همین دلیل دوران نقاهت آن نیز طولانی‌تر می‌گردد. در زیر نمونه‌ای از عکس کاشت ابرو قبل و بعد آورده شده است.

روش غیر جراحی FUE :

روش FUE یک روش برداشت غیر نواری و کاشت ابرو بدون جراحی می‌باشد که می‌توان از آن هم برای خانم‌ها و برای آقایان استفاده کرد. این روش به این صورت است که، تارهای مو از ناحیه پشت سر که تراکم بیشتر دارند برداشته می‌شوند، زیرا موهای این قسمت شباهت بیشتری به موهای طبیعی ابرو دارند. تکنیک FUE یک روش کاملا سبک نسبت به سایر روش‌های کاشت ابرو است و به همین علت دوران نقاهت بسیار کوتاه‌تری نیز دارد. پس از اتمام جراحی جای هیچ زخمی بر روی ابروها باقی نخواهد ماند و فرد می‌تواند پس از آن به راحتی کارهای روزمره خود را انجام بدهد.

روش SUT :

امروزه بیشتر از روش‌های مبتنی بر SUT مانند FIT، Micro FIT و Super FUE برای عمل کاشت طبیعی ابرو استفاده می‌گردد. در این روش‌ها جراح با کمک تکنیک‌های مختلفی برای برداشت فولیکول و یا کاشت موها استفاده می‌کند به صورتی که در هیچ کدام از این روش‌ها هیچ جای برش، بخیه، زخم و یا خونریزی مشاهده نمی‌گردد.

کلام آخر 
ممنون که ما را تا انتهای این مقاله همراهی کردید ، در صورت داشتن سوال های دیگر با شماره تماس هایی که داخل سایت است تماس بگیرید و از پزشکان مجرب و با تجربه کلینیک آوینا مشاوره دریافت نمایید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *