لیزر مو های زائد در ونک

ما در این مقاله می خواهیم در مورد لیزر مو های زائد در ونک به شما عزیزان اطلاعاتی بدهیم، لیزر مو های زائد در چندین سال اخیر یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن مو های زائد بود، اینک نیز برای خلاص شدن از دست مو های زائد بدن و صورت لیزر یک فرایند ایمن بی خطر و همچنین موثر است که تاثیر بسیاری دارد، و به صورت دائمی از شر مو های مزاحم بدن و صورت خلاص می شوید، هر روش درمانی و زیبا سازی هر چقدر هم ک روش امن و کم تهاجمی باشد باز هم احتمال ایجاد عوارض بسیاری را دارد که البته لیزر هم از این موضوع جدا نیست، برای دانستن عوارض لیزر موهای زائد در ونک با ما همراه باشید و مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

نکات کلیدی کلیدی:

  • تمامی روش‌های حذف موهای زائد با لیزر یا دستگاه‌های نوری، ممکن است عوارضی به همراه داشته باشند.
  • احتمال عوارض لیزر موهای زائد در صورت انجام با دستگاه‌هایی که طول موج و زمان تابش بیشتری دارند، بیشتر است.
  • عوارض لیزر در افرادی که پوست‌های تیره‌تری دارند، بیشتر مشاهده می‌شود.
  • عوارض طبیعی لیزر شامل التهاب، قرمزی و پوسته پوسته شدن است.
  • شایع‌ترین عوارض حاد شامل تغییرات رنگ پوست و ایجاد اسکار است.

لیزر دیود vectلیزر موهای زائد 

یکی از جدید ترین و پیشرفته ترین دستگاه لیزر، دستگاه  us و دستگاه لیزر دیود شرکت Palomar امریکا است که جهت رفع موهای زائد می باشد. این دستگاه جدید و پیشرفته یکی از موفق ترین سیستم های لیزر درمانی جهت رفع موهای زائد در دنیا به شمار می رود.

مزیت های استفاده از vectus :

رنگ را به صورت کلی و اتوماتیک  تعیین می کند و همچنین محتوای ملانین پوست مرسوم به skin tell را تشخیص می دهد.این دستگاه ویژگی های بسیاری دارد یک نمونه از این ویژگی ها این است که این دستگاه به صورت خودکار کالیبراسیون را با توجه به رنگ پوست ، استفاده از پهنای پالس و انرژی بهینه تاثیر لیزر را به حداکثر می رساند . بسیاری از افراد که پوستی تیره دارند در رفع موهای زائد خود دچار مشکل میشوند چراکه بسیاری از دستگاهها و لیزر های مخصوص از بین بردن موهای زائد برای این افراد مناسب نبوده و منجر به سوختگی پوست آنها میشود . دستگاه های لیزر ول موج های متفاوت داشته که هر کدام می تواند ویژگیهای خاصی به این دستگاهها بدهد .
طول موج ۱۰۶۴nm به دلیل نفوذ بالا و حداقل شکست نور در این طول موج در بافت ، برای پوستهای تیره هم مناسب بوده و این افراد بدون نگرانی می توانند باری کاهش موهای زاید خود از این دستگاه استفاده کنند . این طول موج در دستگاه NDyag وجود دارد . در مقابل آن دستگاه لیزر الکس با طول موج ۷۵۵nm مناسب ترین دستگاه برای افرادی است که پوست روشن و موهای ضخیم دارند . افرادی که موهای کرکی و نازک دارند نیز می توانند از دستگاه IPL استفاده کنند که به کاهش موهای زائد بسیار کمک میکند.

لیزر دیود vectلیزر موهای زائد 

احتیاط در مورد skintell :
• حتما از ژل مخصوص استفاده شود.
• روی skintell نباید با پارچه پوشانده شود زیرا به دریچه اش آسیب می رساند.
• فرو بردن skintell در محلول ، هم برای بیمار و هم اپراتور خطرناک می باشد.
• هنگامی که در پوست پیگمان متراکم داریم یا در پوست ضایعه عروقی وجود داشته باشد ، نباید از ان استفاده نمود.
• نباید با دستمال های معمولی پاک شوند.
• افرادی که سابقه کهیر درمانی دارند ممکن است بعد از لیزر کهیر بزنند.
• در صورت تزریق بوتاکس حتما باید از آخرین تزریق ۲ هفته گذشته باشد.

علت بروز عوارض لیزر چیست؟

لیزر موهای زائد در ونک روشی ایمن  است که عوارض زیادی هم ندارد . با این حال مانند هر فرایندی احتمال بروز عارضه محدودی هم  وجود دارد. برای این که متوجه علت عوارض لیزر موهای زائد بشوید، باید کمی در مورد اساس کار این روش صحبت کنیم. در این بخش می‌خواهیم به سوالات زیر پاسخ دهیم:

  • چگونه موهای زائد به کمک لیزر از بین می‌روند؟
  • آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟
  • چرا استفاده از لیزر عوارض دارد؟
  • چرا عوارض لیزر در افراد با پوست تیره، بیشتر است؟

این که لیزر چقدر عوارض داشته باشد، به ویژگی‌های دستگاه و همچنین رنگ پوست متقاضی بستگی دارد. مراجعه کننده هایی  که پوست تیره‌تری دارند، بیشتر احتمال دچار شدن به عوارض پوستی را دارند؛ به خاطر این که آن‌ ها ملانین بیشتری در پوست خود دارند و همچنین تیرگی پوست می‌تواند ناشی از برنزه کردن و افزایش سن باشد یا این که به طور ژنتیکی و طبیعی پوست تیره‌ای داشته باشید. به همین جهت اگر قصد لیزر کردن دارید، باید فعلاً از آفتاب گرفتن و سولاریم پرهیز کنید. یکی دیگر از دلایل اینکه

عوامل دیگری که به طور بالقوه می‌توانند باعث افزایش احتمال عوارض لیزر موهای زائد شوند شامل طول موج لیزر، مدت زمان تابش، اندازه‌ی نقطه‌ی تابش و استفاده‌ی نامناسب از تکنیک‌های خنک‌سازی پوست است.

هرچه طول موج دستگاه لیزر بیشتر و مدت زمان تابش کوتاه‌تر باشد، احتمال وقوع عوارض جانبی کمتر می‌شود. افزایش طول موج و کاهش مدت زمان تابش باعث می‌شود که انرژی کمتری جذب ملانین شود. این اتفاق هم در اپی‌درم دیده می‌شود و هم در پیاز مو. پس طول موج زیاد و مدت تابش کم باعث کاهش تاثیر لیزر بر حذف موها می‌شود.

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

دو سه روز بعد از لیزر، ممکن است پوست ناحیه‌ی تحت درمان کمی قرمز و کم درد را داشته باشد. بسیاری از بیماران می‌گویند که این درد مشابه با درد آفتاب سوختگی است و به خوبی تحمل می‌شود. اما خود فرآیند لیزر معمولاً دردناک نیست.

شایع‌ترین عوارض لیزر موهای زائد

عوارض روش‌های درمانی مختلف به چند شکل پدیدار می‌شوند. برخی عوارض طبیعی هستند. به هر حال در طی لیزر یا روش‌های زیبایی دیگر، شما دارید تغییری در ساختار طبیعی بدن ایجاد می‌کنید و باید انتظار داشته باشید که بدن شما به آن تغییر واکنش نشان دهد. عوارض طبیعی شامل درد اندک، التهاب و قرمزی پوست می‌شود. این عوارض لیزر معمولاً موقتی هستند و خیلی زود ناپدید می‌شوند. برخی عوارض لیزر موهای زائد مانند پوسته پوسته شدن، موقتی و طبیعی هستند؛ ولی به ندرت مشاهده می‌شوند. سایر عوارض لیزر مانند تغییر رنگ پوست و ایجاد اسکار، عوارض حاد این روش درمانی محسوب شده و معمولاً ناشی از خطای درمانی هستند. به طور کلی لیزر موهای زائد روشی بسیار ایمن بوده و عوارض جانبی به ندرت مشاهده می‌شوند.

شایع‌ترین عوارض لیزر موهای زائد

درد، قرمزی و التهاب

لیزر موهای زائد به طور خاص پیاز مو و فولیکول‌های مو که ارگان‌های مو ساز بدن هستند را مورد هدف قرار می‌دهد. آسیب زدن به هر بافتی، واکنش بدن را به همراه خواهد داشت. به همین جهت تخریب انتخابی فولیکول‌ها می‌تواند باعث بروز واکنش‌هایی مانند قرمزی و التهاب پوست در محل‌های تحت درمان با لیزر شود. ممکن است بعد از لیزر کمی احساس ذوق زدن پوست یا حساس شدن آن نسبت به لمس را تجربه کنید. تورم هم ممکن است دیده شود. البته همه‌ی افراد این علایم را تجربه نمی‌کنند.

پوسته پوسته شدن

همانطور که گفتیم، پوسته پوسته شدن از جمله عوارض محتمل لیزر موهای زائد است و در صورتی که مراقبت‌های لازم را به درستی انجام دهید، نگران کننده یا خطرناک نیست. این عارضه در درصد کمی از متقاضیان مشاهده می‌شود و معمولاً عارضه‌ای خفیف به حساب می‌آید. پوسته پوسته شدن باعث خشک و آسیب پذیر شدن پوست می‌شود. به همین دلیل ممکن است منجر به ایجاد زخم و اسکارهای پوستی شود. مراقبت‌های صحیح مانند استفاده از کرم‌های مرطوب کننده، می‌توانند ایجاد زخم‌ها جلوگیری کنند.

 تغییر در رنگ پوست

تغییرات کوچکی در رنگ پوست از جمله عوارض لیزر موهای زائد است. بسته به شرایط، ممکن است پوست متقاضی بعد از درمان، اندکی روشن‌تر یا تیره‌تر شود. افرادی که پوست روشنی دارند، بیشتر دچار تیره شدن رنگ پوست می‌شوند. افرادی که پوست تیره‌تری دارند، بیشتر مستعد روشن شدن رنگ پوست هستند.

آسیب به چشم

بدیهی است که در لیزر موهای زائد از اشعه‌ی پرقدرت لیزر استفاده می‌شود. برای همین خطر آسیب شدید به بینایی وجود دارد؛ به ویژه هنگامی که می‌خواهیم موهای صورت را لیزر کنیم. استفاده از عینک‌های محافظ توسط بیمار و همچنین متخصص لیزر، خطر این عارضه را به کلی برطرف می‌کند.

عوارض شدید و نادر لیزر

سوختگی و تاول

یکی از عوارض شدید لیزر مو های زائد در ونک سوختگی و تاول است که به علت خطای درمان و تکنیک‌های نامناسب لیزر درمانی ایجاد می‌شوند. مراجعه به مراکز معتبر و حرفه‌ای، خطر این عارضه را به حداقل ممکن می‌رساند. استفاده از دستگاه‌های به‌روز و پیشرفته و همچنین تکنیک‌های خنک‌سازی مناسب، از جمله مواردی هستند که خطر سوختگی و تاول را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

اسکار و زخم

ایجاد اسکار و زخم را نمی‌توان از عوارض لیزر موهای زائد در نظر گرفت؛ اما اگر پزشک یا متخصص لیزر اشتباهی در طول فرآیند درمان انجام دهد، ممکن است پوست شما زخم شده و آسیب ببیند. بازهم با انتخاب مراکز معتبر و حرفه‌ای برای لیزر درمانی، احتمال این عارضه را به حداقل می‌رساند. علت دیگر ایجاد اسکار، عدم پیروی از توصیه‌های مراقبتی بعد از لیزر است.

عوارض شدید و نادر لیزر

مزیت های لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد با انتشار پالس هایی از نور بسیار متمرکز به طور مستقیم در فولیکول های مو کار می کند. سپس فولیکول ها گرما را از آن نور جذب می کنند ، که این باعث از بین رفتن موها می شود.

دقت بالا:

در لیزر موهای زائد اشعه لیزر با دقتی بالا به سمت فولیکول مو هدایت و آن را تخریب و نابود می کند به طوری که به بافت های مجاور آسیبی نمی رسد.

سرعت درمان بالا:

اگرچه مدت زمان درمان در هر فرد بسته به اندازه منطقه مورد نظر متفاوت است، اما سرعت لیزر بسیار بالاتر از روش های درمانی دیگر همانند اپیلاسیون وکس کردن و شیو می باشد. همچنین در طی چند هفته اول از اولین درمان خود شما نتایج را در موهای خود مشاهده خواهید کرد.

هزینه و قیمت:

ممکن است شما مجبور به سرمایه گذاری مقدماتی بیشتری برای از بین بردن لیزر موهای زائد باشید، اما در دراز مدت لیزر موهای زائد برای شما به صرفه تر است زیرا شما برای اپیلاسیون ، کرم اصلاح یا ریش تراشی و وکس کردن در طول فواصل زمانی کم و تا آخر عمر باید به طور منظم هزینه کنید. لیزر درمانی طولانی مدت است بعد از اتمام جلساتی که کلینیک برای شما تعیین می کند شما فقط کافی است هر چند ماه یکبار فقط برای تمدید به کلینیک مراجعه نمایید که خود در دراز مدت هزینه زیادی را برای شما صرفه جویی خواهید کرد.

درد کمی حس خواهید کرد:

پس از شروع درمان شما دیگر نیازی به مقابله  کردن با موهای  ناخوشایند مانند آنچه که با اپیلاسیون بروز می کند ندارید، همین امر در مورد تیغ نیز وجود دارد، در افراد مختلف شدت درد متفاوت می باشد و اینکه در بعضی نقاط بدن ممکن است درد بیشتری را حس نمایید. اما در دستگاه های جدید لیزر، این درد به صفر رسیده است و در باقی دستگاه های دیگر نیز همانند ضربه یک کش لاستیکی است که با کولینگ قوی دستگاه ها و استفاده از کرم ها و لوسیون ها بی حسی یا درد بسیار کمی حس خواهید کرد یا چیزی در کل حس نخواهید کرد.

در تمام نواحی بدن می توان لیزر را انجام داد:

شما می توانید لیزر موهای زائد را در هر نقطه از بدن انجام دهید : صورت ، پاها ، پشت ، زیر بغل ، خط بیکینی یا هر جای دیگری که موهای زائد دارید.

دیگر نگران موهای زیر پوستی نباشید:

بعد از انجام لیزر موهای زائد، مو از ریشه تخریب شده و دیگر جایی برای رشد ندارد، اما بعد از شیو کردن و یا اپیلاسیون فولیکول مو هنوز سر جای خود می باشد و احتمال بالایی وجود دارد که موهایی که می خواهند دوباره رشد کند به صورت کج رشد نمایند و باعث عفونت در پوست گردند.

تاثیر گذاری بالایی در حذف موهای زائد دارد:

اشعه لیزر به عمق پوست نفوذ کرده و فولیکول موی شما را هدف می گیرد و آن را از بین می برد این فولیکول برای رشد مجدد به زمان بالایی نیاز دارد به همین دلیل لیزر موهای زائد موثرترین روش برای رفع موهای زائد شما به نسبت بقیه روش ها می باشد.

کلام آخر 

از شما عزیزان سپاس گذاریم که ما را تا انتهای این مقاله همراهی کردید امیدوار هستیم با خواندن این مقاله به پاسخ سوالات خود رسیده باشید در غیر این صورت و در صورت خواستن مشاوره با شماره تماس هایی که در داخل سایت هستند تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *