بهترین روش کاشت ریش

در این مقاله سعی داریم بهترین روش کاشت ریش را به شما معرفی کنیم،برای یعضی از افراد ریش و سبیل به صورت یکنواخت رشد نمی کند در نتیجه بجای داشتن ریش یک دست و شیک موهای صورت به صورت تیکه تیکه رشد می کند، و ظاهری نامطلوبی را دارد، این مشکل را می توان با کاشت ریش برطرف کرد. یا ممکن است ژن ارثی داشته باشید، که هر نوع رشد ریش و سبیل را عملا غیر ممکن می کند. و همانطور که می دانید می توانید موهای قسمت پایینی خود را به قسمت بالایی پیوند بزنید، و یک خط موی در حال عقب رفته را برطرف کنید. در صورت عدم همکاری فولیکول های موی صورت ، می توانید کاشت ریش را نیز امتحان کنید.

کاشت ریش

کاشت ریش شباهت خیلی زیادی نسبت به کاشت مو دارد. ولی کاشت ریش از حساسیت بالاتری و دقت بیشتری را دارد، برای کاشت ریش باید به جهت رشد موها و زاویه خواب موها دقت شود. در صورتی که به این موارد توجه شود، کاشت ریش بسیار دقیق تر و طبیعی تر خواهد بود.
پس از استخراج فولیکول های مو از نواحی بانک مو، از هم جداسازی می شود و در سطح پوست شکاف ریزی زده می شود، تا فولیکول های استخراج شده در نواحی مورد نظر با سوزن های مخصوص کاشته می شود.

کاشت ریش

علت ریزش مو در ناحیه ریش

مشکلات ریش و سبیل در آقایان به سه شکل کلی مشاهده می‌شود :

  • در اکثر آقایان بخش هایی از صورت مثل لپ ها فاقد ریش است ولی بخش های دیگر مانند چانه ریش ها پرپشت هستند.
  • برخی از افراد ریش سبیل کاملی دارند اما تراکم آنها بسیار کم است و این افراد نمی توانند ریش های خود را بلند کنند.
  •  و افرادی کمی هم هستند که به طور کلی ریش و سبیل ندارند که می تواند عامل ژنتیک ، مادر زادی داشته باشد.

با این مشکلات می توان کاشت ریش و سبیل انجام داد با توجه به اینکه کاندید خوبی برای کاشت باشید.

کاندیدای مناسب

در کل تمام آقایانی که می خواهند ریش و سبیل پرپشتی داشته باشند، می توانند ریش بکارند، این که شما کاندید مناسب هستید یا خیر با یک جلسه مشاوره می توانید کلیه اطلاعات لازم را به دست آورید.

کاندیدای مناسب برای کاشت ریش و سبیل عبارت اند از:

  • آقایانی که وضعیت سلامت عمومی مطلوبی دارند.
  • کسانی که ریش و سبیل کمی پشتی دارند، بخش‌هایی از ریش یا سبیل‌ آنها دچار طاسی شده یا به طور مادرزادی ریش و سبیل ندارند.
  • کسانی که از کاشت موی صورت انتظارات صحیحی دارند و با محدودیت‌ها و عوارض این روش درمانی آشنا هستند.

عوارض موقتی و طبیعی

عوارض طبیعی و موقت کاشت ریش شامل موارد زیر هستند:

  • خارش و التهاب
  • ورم نواحی گیرنده
  • حساسیت صورت و بانک مو نسبت به لمس
  • قرمزی پوست صورت و بانک مو
  • بی‌حسی پوست صورت و بانک مو
  • تشکیل شدن و ریختن دلمه‌ها یا لخته‌های خون ریز

مشاهده این عوارض در دوره درمان، طبیعی است ولی باید روز به روز بهتر شده در عرض چند روز ناپدید می شود،  اگر قرمزی، تورم یا کبودی ماندگار شود، یعنی احتمالاً مشکلی وجود دارد و باید با پزشک خود تماس بگیرید. حدود ۲ تا ۳ هفته بعد از کاشت ریش و سبیل، موهای ناحیه‌ی گیرنده می‌ریزد. این اتفاق هم طبیعی و موقت است. خیلی زود موی جدیدی از فولیکول‌ ها جوانه زده و رشد می‌کند.

آمادگی قبل از کاشت ریش

  • بیمار باید قبلا چکاب و یا آزمایشاتی که توسط دکتر پوست تعیین می شود را انجام داده و به موقع به پزشک تحویل دهد تا اقدامات لازم در صورت نیاز انجام شود.
  • در صورتی که بیماری پوستی، عفونت و قارچ دارید حتما پزشک خود را در جریان بگذارید.
  • قطع مصرف دخانیات و الکل: مصرف سیگار و الکل دوره بهبودی را طولانی خواهد کرد، بنابراین پزشکان توصیه می کنند حداقل دو هفته قبل از کاشت مو، از مصرف آن ها پرهیز نمایید.
  • توقف در مصرف برخی داروها: برخی از داروهای که منجر به رقیق شدن خون می شود و یا  به طور کلی ممکن است در عمل کاشت سبیل و ریش تداخل ایجاد کند، باید قبلا قطع شود، بنابراین توصیه می شود حتما پزشک خود را از داروهایی که مصرف می کردید و یا در حال مصرف آن ها هستید پرهیز نمایید.
  • عدم استفاده از هر گونه پماد و کرم روی پوست: محلی که قرار است کاشت انجام باشد باید عاری از هرگونه مواد خارجی و یا بهداشتی و آرایشی باشد، بنابراین از این قبیل مواد روی پوست استفاده نکنید با وجود آنکه قبل از کاشت پوست کاملا تمیز و ضدعفونی می شود.
  • پوشیدن لباس گشاد و یقه های باز: قبل از مراجعه به مطب برای کاشت ریش، به هیچ وجه لباس تنگ و یا با یقه بسته را نپوشید و حتما از لباس های گشاد و یا دکمه دار استفاده کنید تا به محل کاشت فشار مازادی وارد نشود.

آمادگی قبل از کاشت ریش

چه عواملی منجر به ماندگاری مو کاشته شده می شود؟

پوست شامل سه لایه است، فولیکول های مو در شکافی بسیار عمیق قرار می گیرند،مو در فاز رشد قرار می گیرد و اگر در لایه سطحی باشد زودتر فاز رشد می گیرد. اما عمر آن کمتر است، بنابراین مو در لایه مناسب که  ماندگاری بیشتری را دارد و زودتر در مرحله رشد قرار گیرد. پوست شامل سه لایه است، که اگر فولیکول مو در شکاف های بسیار عمیق قرار بگیرد، مو  در فاز رشد قرار می گیرد و اگر در لای سطحی یا شکاف کم عمق قرار بگیرد زودتر در فاز رشد قرار می گیرد.

چه کسانی می توانند کاندید کاشت ریش شوند؟

هر شخصی که بخواهد می تواند موهای زخیمی داشته باشد، و می تواند متقاضی کاشت ریش باشد، و با مراجعه به کلینیک معتبر کاشت ریش و سبیل خود را انجام دهد، و همچنین همه کلینیک های کاشت مو کاشت ریش انجام نمی دهند، و امکانات و متد های برخی کلینیک ها به روز نبوده ممکن است به نتیجه دلخواه خود نرسید، در نتیجه تحقیقات و بررسی های لازم را درباره کلینیک ها بدست بیاورید.

مراقبت های قبل از کاشت ریش

  • بهتر است از یک هفته پیش از جلسه شروع به مصرف ویتامین سی کنید.
  • روز کاشت از مصرف کافئین بپرهیزید تا خون ریزی افزایش پیدا نکند.
  • مصرف آسپرین را ۱۰ روز مانده به جلسه کاشت قطع کنید. از مصرف دارو های رقیق کننده خون نیز پرهیز کنید.
  • ۳ روز مانده به جلسه از مصرف الکل و دارو های ضد التهابی بپرهیزید.
  • از روز قبل از جلسه کاشت تا ۶ ماه پس از کاشت از مصرف فیناستراید پرهیز کنید.

مراقبت های بعد کاشت ریش

  • زمان مراجعات بعدی به کلینیک را جدی بگیرید.
  • دارو هایی که توسط پزشک تجویز می شوند را جدی بگیرید و به توصیه های پزشک عمل کنید.
  • برخی عوارض مثل ورم صورت تا دو روز طبیعی هستند و نیازی به نگرانی برای آن ها نیست.
  • صورت خود را روز بعد از کاشت با ضد عفونی کننده مخصوص بشویید.
  • روز دوم از شوینده های با PH ملایم و آب سرد برای شست و شوی صورت استفاده کنید.
  • ۳ ماه پس از کاشت مو ها می‌ریزند و کمی طول می‌کشد تا جایگزین شوند. نتیجه اصلی کاشت ریش و سبیل بعد از یک سال نمایان خواهد شد.

بانک مو در کاشت ریش

مانند سایر روش های کاشت مو، داشتن بانک مو مناسب تاثیر زیادی در موفقیت کاشت ریش و سبیل دارد. و در کاشت ریش اولویت با بانک مو خود شخص است، فردی که در نواحی مختلف دارای پر پشت است می نواند در ناحیه کم موها را اهدا کند.اما بیشتر موارد کسانی که کاشت مو مناسب ندارند از پشت سر استفاده می شود اما در بیشتر موارد که فرد بانک موی مناسبی در ریش ندارد، از بانک موی پشت سر استفاده می‌شود. اگر این گزینه نیز به هر دلیلی در دسترس نبود، ممکن است از موهای بدن نظیر موهای سینه استفاده شود. معمولا در کاشت ریش و سبیل بین 1000 تا 3000 تار مو کاشته می‌شود که با توجه به میزان تراکم مورد نظر بیمار متغیر است.

برای کاشت سبیل هم معمولا از بانک موی پشت سر استفاده می‌شود. مشخص است که در این روش به تعداد گرافت‌ های کمتری نیاز است و در نتیجه یافتن بانک موی مناسب برای آن راحت‌تر است. معمولا در کاشت سبیل بین 400 تا 800 تار مو کاشته می‌شود.

 شباهت های کاشت موی سر با کاشت ریش

یکی از شباهت های مهم کاشت مو و کاشت ریش نتیجه دائمی آنها است، بعد از کاشت نگران کم شدن موها نباشید.
با پیشرفت تکنولوژی کاشت تجهیزات مدرنی برای استخراج فولیکول موها ساخته شده است. اما متخصصان همچنان روش برداشت دستی را ترجیح می‏ دهند.

پس از کاشت در هر دو مورد، باید یک سری مکمل هایی مصرف شود که سرعت رشد موها را افزایش دهد، داشتن یک سبک زندگی سالم، تغذیه مناسب، ورزش و آرامش فکری تاثیر مکمل‏ ها را بیشتر می‏ کند.

نکات مهمی که در کاشت ریش باید به آن توجه کرد:

  • گرافت های پیوند زده شده مانند موی معمولی رشد می کند و این حالت برای همیشه ادامه دارد.
  • موی پیوند زده شده خصوصیات قبلی خود را حفظ خواهد کرد، و ریزش مو ندارد. از الگوی ریزش مو یا کم پشت بودن موها در ناحیه ای که کاشته شده پیروی نمی کند و ثابت باقی خواهد ماند.
  • علاوه بر مردانی که به طور ژنتیکی ریش و سبیل آنها رشد نمی کند. مردانی که قسمتهایی از ریش آنها  کم پشت است، یا قسمت هایی خالی است کاندید خوبی برای کاشت هستند.
  • کاشت ریش طبیعی برای افرادی که بر اثر وجود جای زخم یا جای سوختگی یا جای بخیه
  • عمل جراحی روی صورت بخشی از موهای صورت آن ها رشد ندارد ، بسیار مناسب است. با انجام این عمل می توان جای زخم و سوختگی و بخیه را با کاشت مو پوشاند و از قرار گرفتن در معرض دید حفظ کرد.
  • کاشت ریش برای افرادی که دوست دارند چانه آن ها کمی ته ریش داشته باشد و افرادی که دوست دارند یک خط ریش زیبا و مشخص داشته باشند اما موهای صورت آن ها کم پشت و پراکنده است ، بسیار مناسب است.
  • کاشت ریش را می توان برای افرادی انجام داد که الگوی پر پشت یا کم پشت بودن موهای صورت خود را می خواهند تغییر بدهند با این کار می توان شکل و فرم چهره فرد را تغییر داد.

انواع روش های کاشت ریش

دو روش اصلی کاشت ریش، روش های FUE و FUT می باشند. در هر دو روش، جراح بایستی مو را از ناحیه اهداکننده بردارد.

کاشت ریش به روش FUE، موها به صورت تک به تک از ناحیه اهدا کننده برداشته می شوند. و فقط اسکار های سفید کوچکی بر روی پوست باقی می ماند. جراح قادر می باشد از هر 5 فولیکول یکی را بردارد. اما نتیجه نهایی بستگی به متخصص مورد نظر دارد.

کاشت ریش به روش FUT، شامل برداشتن نوار کوچکی از ناحیه اهدای مو می باشد. جراح سپس لبه زخم را بسته و تنها یک اسکار یکنواخت باقی می ماند.

انواع روش های کاشت ریش

بهترین روش های کاشت ریش و سبیل کدام است؟

پزشک شما اولین کسی است که می تواند به شما بگوید که بهترین روش کاشت ریش برای شما کدام است، اما بر اساس  مطالعات  انجام شده باید بگوییم که کاشت ریش و سبیل با روشSUT می‌تواند بهترین، موثرترین و راحت‌ ترین روش کاشت مو باشد. همانطور که گفتیم احتمال هدر رفتن فولیکول‌ ها در این روش صفر است و به همین خاطر تراکم موی کاشته شده در این روش بیشتر از روش‌های دیگر است.

علت ریزش مو در ناحیه ریش :

مشکلات ریش و سبیل در آقایان به سه شکل کلی مشاهده می‌شود:

عوامل ژنتیکی :

عوامل ارثی یا ژنتیکی احتمالاً مهم‌ترین دلایل کم‌پشت بودن ریش و سبیل هستند. اگر پدر و پدربزرگ شما ریش پرپشت و سبیل ضخیمی داشته‌اند، احتمالاً برای شما نیز چنین خواهد شد. اگر هم که شرایط برعکس این بوده، به احتمال زیاد ریش و سبیل پرپشتی نخواهید داشت. البته وضعیت ریش و سبیل در خانواده‌ی مادری هم مهم است.

وقتی می‌گوییم یک چیزی ارثی یا ژنتیکی است، یعنی دارویی وجود ندارد که بتواند شرایط را عوض کند. در حال حاضر کاشت ریش و سبیل تنها چاره‌ای است که داریم. داروها، لوسیون‌ها، سرم‌ها، مزوتراپی و سایر روش‌ها نمی‌توانند همچون معجزه‌ای الهی، باعث رشد ریش و سبیل شما بشوند! پس فریب تبلیغات دروغین و ادعاهای توخالی را نخورید.

هورمون‌ها :

هورمون‌ها می‌توانند یکی از عوامل کم‌ پشتی ریش و سبیل باشند. هورمونی که روی رشد موهای ریش و سبیل تاثیر حیاتی دارد، تستسترون است. یکی از هورمون‌های جنسی بدن که به هورمون جنسی مردانه نیز معروف است. البته خانم‌ها نیز این هورمون را می‌سازند، ولی مقدار ترشح آن در آقایان بیشتر است. تولید و ترشح هورمون تستسترون در دوران بلوغ آقایان زیاد می‌شود. حتماً دیده و تجربه کرده‌اید که ریش و سبیل پسران در سن بلوغ به تدریج پرپشت‌تر می‌شود. برخی از متقاضیان کاشت ریش و سبیل کسانی هستند که بدنشان تستسترون کمتری تولید می‌کند.

تستسترون در پوست به هورمون DHT یا دی هیدرو تستسترون تبدیل می‌شود. DHT همان اثرات تستسترون را روی فولکیول‌ها می‌گذارد ولی چون یک هورمون موضعی است و مدت زیادی در بافت می‌ماند و اثرات بیشتری نسبت به تستسترون روی موها می‌گذارد. در پوست ما آنزیمی به نام ۵ آلفا ردوکتاز (۵AR) وجود دارد که تستسترون را به DHT تبدیل می‌کند. از داروهای مهار کننده‌ی این آنزیم برای درمان ریزش مو با الگوی مردانه استفاده می‌شود.

DHT در کسانی که ریزش موی ارثی (آلوپسی آندروژنی) دارند، باعث ریزش موهای سر و افزایش موها در سایر نقاط بدن می‌شود. برای همین اگر آنزیم ۵AR کم باشد یا به هر دلیل دیگری تولیدات DHT کاهش یابد، موهای سر پشت‌تر و موهای صورت کمتر می‌شوند. برخی از متقاضیان کاشت ریش و سبیل کسانی هستند که آنزیم ۵ آلفا ردوکتاز کمتری در بدن خود دارند.

 سبک زندگی :

همه ما می‌دانیم که باید خواب کافی داشته باشیم، غذاهای سالم بخوریم، ورزش کنیم و از میزان استرس خود بکاهیم. این موارد برای سلامت عمومی بدن شما و همچنین رشد ریش و سبیل شما مهم هستند. در مورد رژیم غذایی، ویتامین‌های بیوتین و نیاسین می‌توانند روی رشد ریش و سبیل و موهای سر موثر باشند. این ویتامین‌ها در خوراکی‌هایی مانند تخم مرغ، آووکادو، شیر، ماهی و تخم آفتابگردان یافت می‌شوند و خوب است که در رژیم غذایی شما باشند.

جذابیت آقایان با ریش چگونه است ؟

یکی از مواردی که باعث جذابیت آقایان می شود، داشتن ریش و سبیل است که باعث افزایش اعتماد به نفس در آنان نیز خواهد شد، اما در بعضی مواقع رشد ریش و سبیل در مردان به کندی رخ می دهد. این پیامد می تواند بر اساس برخی عوامل محیطی و ژنتیکی باشد که آنان را از داشتن ریش و سبیل بی بهره می کند آیا کاشت ریش امکان دارد؟ بله باید بگوییم به همین دلیل این عارضه و عدم رشد مناسب ریش، باعث هدایت بسیاری از افراد به سوی کلینیک های زیبایی و دکتر پوست جهت کاشت می شود.

جذابیت آقایان با ریش چگونه است ؟

کلام آخر

اشخاصی که به اندازه کافی نمی خوابند، و استراحت کافی ندارند و افرادی که رژیم مناسب برای خودشان انتخاب نمی کنند، و افرادی که به صورت منظم ورزش نمی کنند، که دائما دچار استرس هستند، عملا سلامتی موهای ناحیه ریش و سبیل خود را به خطر انداخته اند. این اشخاص با دست خودشان، قسمتی از زیبایی خویش را با تهدید رو به رو نموده اند. ممنون که تا انتهای مقاله بهترین روش کاشت ریش همراه ما بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از طریق شماره های گذاشته شده داخل سایت با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *